חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירועים ופסטיבלים בפראג

הלוח השנה התרבותי של פראג פעיל בכל ימות השנה. תמיד קורה משהו בפראג ולא משנה מה העונה. כמעט כל יום הוא יום של קדוש בצ'כיה, ישנם "ימים מיוחדים", פסטיבלים וחגים רבים. לפניכם המדריך המקיף של האירועים, הפסטיבלים וההופעות בפראג, צ'כיה!

לפני נסעיתכם לפראג, כדאי מאוד לבדוק אם הטיול שלכם יהיה בקנה אחד עם האירועים שנערכים מדי שנה בפראג. אם אתם נוסעים בחודש מסוים או רוצים להחליט איזה חודש הוא טוב ביותר עבור הנסיעה שלכם לפראג, ממולץ להשתמש במדריך טיפים חשובים לפי חודשים ואז לתכנן את הנסיעה.

בכל עונה זוהי עיר שונה לחלוטין. אם כי גולת הכותרת של פראג, היא לוח השנה של אירועים מוזיקליים מגוונים, והאירוע החשוב ביותר והבלתי הניתן לחיקוי הוא בפסטיבל Pražské Jaro (האביב של פראג).

האירועים המומלצים ביותר בפראג במהלך ימות השנה:

Pálení čarodźjnic – ליל המכשפות

מתי: 30 אפריל
מסורת שבחבילה אחת מתגלגלת על העקרונות הטובים ביותר ליל של כל הקדושים (Halloween) וליל המדורה (Bonfire Night). ליל המכשפות מסמן את מותו של החורף והולדתו של האביב החדש. מדליקים מדורות על מנת לטהר את הרוחות של החורף, שורפים בובות בדמויות של מכשפות – שרידי העבר של ציד המכשפות האמיתי, והמשתתפים הנועזים ביותר מזנקים מעל הלהבות. רוב המדורות והאירועים נערכים בכפרים, אבל לפעמים ניתן למצוא מדורה בפראג: בדרך כלל בגבעת פטרין (Petřín Hill) במאלה סטראנה (Malá Strana).


מרתון פראג בינלאומי – Prague International Marathon

איפה: בכל רחבי העיר, המסלול משתנה
מתי: מאי
אתר: www.pim.cz
אירוע שנתי מרכזי בעולם הריצה, מאות מכורים למרתון מכל רחבי העולם נמשכים לאירוע מסיבי זה. הרבה אירועים קצרים יותר מתקיימים בתקופות אחרות במהלך השנה.


Pražské Jaro (האביב של פראג)

איפה: מקומות שונים בעיר
מתי: אמצע מאי – תחילת יוני
אתר: www.festival.cz
אפשר לטעון שפסטיבל האביב של פראג הינו גולת הכותרת התרבותית של השנה. הפסטיבל עדיין בעל משקל כבד יותר מבין הפסטיבלים המוסיקלים המקומים. פסטיבל Pražské Jaro מושך אליו אמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה כגון: כנר גיל שחם (Gil Shaham) ופסנתרן גאריק אוהלסון (Garrick Ohlsson).

פותחים את הפסטיבל בדרך כלל ביצירה של סמטנה (Smetana) Má Vlast (המדינה שלי) מהמחזור הפטריוטי של יצירותיו סימפוניות. מסיימים את הפסטיבל בסימפוניה התשיעית של בטהובן. לאורך שנים שומר הפסטיבל את המסורת ומוסיקה קלאסית, אבל בשנים האחרונות הרחיב את הפרמטרים שלו וכלול בתוכו מוזיקאים מודרניים עכשוויים כמו פסנתרן הג'ז הרבי הנקוק (Herbie Hancock) וכוכבת סיטאר צעיר אנושקה שנקר (Anoushka Shankar).

כרטיסים לאירועים גדולים כאלה אוזלים מהר מאוד, לכן מומלץ ביותר להשיג כרטיסים מהקופות הרשמיות של הפסטיבל ולא מהסוכנויות כרטיסים, אשר כמובן מוסיפות עמלות. הקופות של הפסטיבל נפתחות חודש לפני הפסטיבל, לתשומת לבכם ישנם שני טווחי מחירים: כרטיסים שנמכרו בפראג ואלה הוזמנו מחו"ל.


האיים המאוחדים של פראג (United Islands of Prague)

איפה: מקומות שונים בעיר
מתי: יוני
אתר: www.unitedislands.cz
הופעות רבות והמון בירה עומדים להשתלט על גדת נהר הוולטאבה, האירועים כוללים מוזיקאים מקומיים ובינלאומיים, ביניהם אמנים גדולים כמו איגי פופ ולהקת פלצבו.


הפסטיבל הסרטים הבינלאומי קרלובי וארי (Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary)

איפה: מקומות שונים
מתי: יולי
אתר: www.kviff.cz
הפסטיבל נערך בעיירת הספא הבוהמית המערבית של קרלובי וארי, זה פסטיבל סרטים היחיד בצ'כיה המוכר על ידי FIAPF, הארגון שמאשר סרטים בפסטיבלים כגון: קאן, ברלין וונציה. אבל בניגוד לפסטיבלים האלה, פסטיבל קרלובי וארי הוא אירוע שפונה לקהל הצופים, ומציע אלף הזדמנות לראות סרטים מיוחדים ונדירים. אורחים מכובדים כמו רוברט דה נירו, רוברט רדפורד ואלייז'ה ווד מגיעים לפסטיבל זה, אבל השמחה האמיתית היא מפגש עם יוצרי סרטים. בדרך כלל כרטיסים סרטים רבים אוזלים, אבל אם חלל האולם מאפשר יכניסו אותכם פנימה. שימו לב שהכרטיסים נמכרים רק באתר או יום לפני ההקרנה.


Pražsky podzim (הסתיו של פראג)

מתי: ספטמבר – אוקטובר
אתר: www.pragueautumn.cz
לעתים קרובות הפסטיבל נקרא פשוט "פראג הסתיו", הפסטיבל המוסיקה הבינלאומי הוא גרסה יותר קטנה וחדשה של פסטיבל האביב של פראג. בפסטיבל משתתפים מוזיקאים מפורסמים רבים ותזמורות בינלאומיות מפורסמות. פסטיבל המוסיקה הסתיו של פראג נערך מדי שנה בכל רחבי אירופה.

רוב הקונצרטים מתקיים ברודולפיום (Rudolfinium) של פראג, אם כי ייתכן שתתקיימנה כמה הופעות במקומות אחרים ברחבי פראג.


ערב ניקולס הקדוש (Mikulas in Czech – St Nicholas's Eve)

איפה: סביב הגשר קארל וסטארומסטסקי נמסטי, סטארו מיסטו, פראג 1
Charles Bridge & Staromestske namesti, Stare Mesto, Prague 1
מתי: 5 דצמבר
לפי המסורת הצ'כית גברים מבוגרים מבלים בערב לבושים שמלות, שותים בירה ומבהילים ילדים קטנים. הרעיון של המסורת בזה שהורים של הילדים מזמינים את הגברים הלבושים לבתיהם על מנת שיחלקו לילדיהם "מתנות" בהתאם להתנהגותם השנה. הם משוטטים ברחובות הפראג בשלושות, לבושים כמו ניקולס הקדוש, מלאך ושטן. התלבושות אלה מסמלות וידוי, תגמול ועונש. במקום גלימה אדומה, ניקולאס הקדוש בדרך כלל לובש גלימה לבנה ארוכה, עם מצנפת לבנה ויחדיו צוות: מלאך בידיו סוכריות לילדים שהיו טובים כל השנה, והשטן שנמצא בכדי לשפוט משפט קשה למי שלא היה.


חג המולד (Christmas)

איפה: סביב הגשר קארל וסטארומסטסקי נמסטי, סטארו מיסטו, פראג 1
Václavské náměstí & Staroměstské náměstí, Staré Město & Nové Město, Prague 1
מתי: 31 דצמבר
פראג היא עיר נפלאה לחגוג בה את הסילבסטר! בשעות שקדמו לספירה לאחור בחצות לב העיר העתיקה וכיכר העיר הופכים למסיבה פראית אחת גדולה. בכדי לראות את הזיקוקים, כדאי להיות בקירבת כיכר העיר העתיקה, גשר קארל או גבעת פרטין (Petřín Hill).

כמובן יש עוד הרבה אפשרויות אחרות לחגוג את ערב השנה החדשה,כגון: מועדונים ומסעדות, אירועים מיוחדים, סירות לשייט בנהר, וברים שלמשך לילה שלם מגישים זרם יציב של בירה צ'כית.


ערב השנה החדשה (New Year's Eve)

מתי: 24- 25 דצמבר
בשבועות שלפני חג Vánoce (חג המולד), ברחובות העיר מתפזרות אמבטיות ענקיות מלאות בדגי קרפיון, המאכל המסורתי הצ'כי בחג המולד. החוג הוא חג משפחתי כשכל בני המשפחה מתאספים סביב השולחן ומחליפים מתנות בערב ה -24 בדצמבר.

המבקרים בפראג יכולה ליהנות מחגיגות חג המולד ברחבי העיר, כגון: עץ חג המולד בעיר העתיקה, החלקה על קרח ושווקי חג המולד המפורסמים שמתקיימים בכיכר עיר עתיקה וכיכר ואצלוב.

מיסת החצות בערב חג המולד הטובה ביותר היא בקתדרלת סנט ותטוס.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן