חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה מומלץ לראות ולעשות בפראג?

מה כדאי לראות? מה מומלץ לעשות בפראג? לפניכם כל האטרקציות, האתרים והמקומות שחובה לבקר בהם בפראג! אל תפסידו את החוויה של הטיול שלכם בפראג הקסומה!

גשר קארל – הגשר המפורסם ביותר בפראג, חוצה את נהר הוולטובה, מוצבים בגשר כ30 פסלים הקשורים לנצרות, הגשר מחבר בין העיר העתיקה (MESTRO STARE) של פראג לבין רובע לסר (LESSER) בתחילת הגשר היפה שנבנה במאה ה15.
רובע לסר (LESSER) – נמצא בצידו המערבי של גשר קארל, ידוע ברחובות ובכנסיות היפות שבו, בצד זה ניתן לראות את קיר ג'ון לנון, גבעת פטרין ומיני אייפל.
השעון האסטרונומי – השעון העתיק בעולם שעדיין פועל, מאז תקופת ימיי הביניים (שנת 1410 לערך), השעון מוצב בלב כיכר העיר העתיקה, בכל שעה עגולה השעון מצלצל ומתחיל מופע פסלים שמסביבו, דמויותיהן של 12 השליחים של ישו יוצאות בריקוד מדלת עץ קטנה. יש אפשרות להיכנס לשעון ולעלות למעלה, שווה לנסות
כיכר סטורמסצקה – כיכר העיר העתיקה, היא אחד ממוקדי התיירות המרכזיים של פראג, מתחילת המאה ה10 מתחילה ההסטוריה של הכיכר הזו, אז שימשה כאזור שוק תוסס, תקופת הקריסמס (סוף נובמבר עד סוף דצמבר) זוהי הכיכר המרכזית בה יהיו שווקי קריסמס גדולים, מסביב לכיכר ניתן לראות את השעון האסטרונומי, אנדרטת יאן חוס, קטדרלת טין, בניין העירייה העתיק, כנסיה גוטית, כנסיית סנט ניקולס, מוזיאון אומניות, מסעדות ובארים. הכיכר נמצאת בין גשר קארל לכיכר וואצלב.
כיכר וואצלב – אחד המקומות המרכזיים של העיר, סביב הכיכר קיימת שדרה ארוכה המציעה שלל של מסעדות וחנויות, ניתן למצא את בשדרה את אנדרטת וואצלב והמוזאון הלאומי.
רובע מצודת פראג – צריחיה של מצודת פראג שולטים בקו הרקיע של העיר וניתן לראות אותם מכל נקודה בעיר, מצודה זו רשומה בספר השיאים של גינס כמצודה העתיקה ביותר בעולם! את המצודה תראו יישר מגשר קארל, אי אפשר שלא לראות אותה.. במתחם המצודה ניתן לראות את קטדרלת ויטוס הקדוש (סנט ויטוס) בעלת הסגנון הגותי, בזיליקת ג'ורג' הקדוש, הגלריה הלאומית, ארמון המלוכה ועוד הרבה, עדיף להגיע לשם בבוקר כי יש המון מה לראות וזה ייקח כמה שעות, ניתן להגיע ברגל דרך גשר קארל, יש כמה כרטיסים בתוך המצודה מעיין מעגלים כאלה לאיפה תוכל להיכנס עם הכרטיס, לפי דעתי שווה לקנות את כרטיס B המעגל האמצעי ולראות את רוב המקומות.
קיר ג'ון לנון – הקיר נמצא באזור לסר (LESSER) בסוף גשר קארל לכיוון גבעת פטרין.
הבית הרוקד – בניין משרדים שנבנה בצורה מיוחדת באזור העיר החדשה, לא אטרקציה חובה אבל אם מגיעים לעלות במעלית לקומה האחרונה להזמין בבית הקפה משהו לשתות, לצאת מהמרפסת ולהנות מהנוף המדהים.
הרובע היהודי – נמצא במרחק הליכה מכיכר העיר העתיקה, ברובע יש את בית הקברות העתיק, בית הכנסת הישן-חדש (העתיק ביותר באירופה שעדיין פעיל, המוזיאון היהודי, בית הכנסת הספרדי ובית חב"ד.
ספא בירה – ברנרד ספא, ליד כנסיית טין בעיר העתיקה, חוויה זוגית מדהימה, בערך כשעה וחצי, אמבט מעץ, מים חמים, ברז בירה צמוד ולאחר מכן צימר פרטי עם מיטה זוגית, מוזיקה!.. שווה.
החלקה על הקרח – חוויה מגניבה שלא הספקנו לעשות בבודפשט, הפופולארית ביותר נמצאת מאחורי כנסיית טין (אחרי הבירה ספא) עולה בין 10 ל 15 ₪ לאדם.
שייט לילי – בימי הקיץ מומלץ לצאת לשייט בנהר הוולטבה ולעבור מתחת לכל הגשרים בעיר ולראות את העיר בזווית אחרת. יש שייט נחמד של שעה עם הדרכה באנגלית ושתיה קלה, או JAZ BOAT – שייט עם ארוחה בת 3 מנות, כוס יין לכל אחד, שתייה קלה בהזמנה מהבר (מחירים סבירים) יש חימום ככה שלא מרגישים את הקור של הנהר.
האי קאמפה – ממש מומלץ! ונציה הצ'כית, ארמון לכטנשטיין, וילת רייך, פשוט להסתובב בפארק ולהנות! , ניתן למצא במתחםפ את מוזיאון האומנות העכשווית.
בין קיר גון לנון לאי קאמפה נמצא גשר המנעולים האמיתי!
סמטת הזהב – רחוב האלכימאים
אחת האטרקציות האהובות ביותר בפראג, יש המספרים כי בזמן שלטונו של המלך רודולף השני הסמטה שימשה כביתם של הגמדים והאלכימאים של העיר, למרות שלמעשה המציאות היתה טיפה משעממת יותר. המלך ציווה על מומחיה האלכימיה להפיק עבורו זהב אך הם לא הצליחו להפוך עופרת לזהב לכן נקרא הרחוב "סמטת האלכימאים". רחוב זה מלא בבתים שנבנו בסוף המאה ה16 ממש בצמוד לחומה הצפונית של המצודה, ברחוב יש מספר חנויות מזכרות כמה בתי קפה וגלריות נחמדות.

בית העירייה:
בית העירייה (Obecní dům) – בית העירייה המפואר הוא מבנה הארט נובו המרשים ביותר בפראג וטובי האמנים של צ'כיה נטלו חלק במלאכת עיצובו. זהו קומפלקס של אולמות קונצרטים, בתי קפה ומסעדות, שאירח תערוכות, ועידות, נשפים וקונצרטים רבים לאורך השנים. בבניין זה הוכרז על הקמת הרפובליקה הצ'כית בשנת 1918 ובו התקיימו ישיבות המפלגה הקומוניסטית. חזית הבניין מקושטת במוזיאיקה צבעונית ומרשימה, העשוייה ביד אומן והנקראת "הומאז' לפראג". ניתן לבקר בבניין במסגרת סיורים מאורגנים שיוצאים מהמקום.

מגדל אבק השריפה:
מגדל אבק השריפה (Prašná brána) הניצב בצמוד לבית העירייה ,שימש בעבר כאחד מתוך שלושה עשר שערי הכניסה לעיר העתיקה. גובהו של המגדל הוא 65 מטרים וכשהוקם, במאה ה-15, נודע בשם "המגדל החדש", שכן הוא נבנה בהתאמה למגדל הגשר של העיר העתיקה, שהוקם במאה שלפני. במאה ה-17 הוחלף שמו ל"מגדל אבק השריפה", על שם אבקת אבק השריפה שנהגו לאחסן בו. המגדל פתוח למבקרים ומוצגת בו תערוכה, המתעדת את ההיסטוריה של המבנה

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן