חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול 4 ימים בפראג

4 ימים בפראג? לפניכם מסלול טיול 4 ימים בפראג שמסביר מה לראות ולעשות כל יום! תכנון מסלול למטייל הישראלי העצמאי בעיר פראג!

היום הראשון בפראג

טסנו עם WIZZ AIR עם החוקים החדשים שלהם אנשים קצת מתבלבלים אז נעשה קצת סדר.
היום מותר לעלות לטיסה עם טרולי במידות 55X40X23 במשקל של עד 10 קילו, הגובה של הטרולי 55 ס"מ לא כולל גלגלים וידית (בדקתי מולם כמה פעמים) אבל שהם לא יחרגו מ4 ס"מ מעל ה-55.
אין אופציה להעלות תיק נוסף למטוס בלי לקנות פריוריטי.
פריוריטי כביכול נותן לך לעלות ראשון לאוטובס למטוס אבל 3 דקות אחרי זה מעלים את כולם אז אני לא מוצא לנכון למה לשלם 50 שקלים לאדם כדי להיכנס ראשון לאוטובוס, מצד שני תוכל להעלות איתך תיק גב למטוס במחיר הזה אז… כל אחד והבחירות שלו.
ניתן להוסיף מזוודה 20 קילו או 30 קילו במהלך ההזמנה או עד 3 שעות לפני הטיסה, כמובן שהמחירים יעלו אם אתם טסים בתקופה שהטיסות מלאות.
אנחנו הגענו יחסית ראשונים בארץ לצק אין ושאלו אם נרצה לשלוח את הטרולי לבטן המטוס בגדול זה עושה להם טובה ענקית לחסוך מקום חסר בתוך המטוס ומאיתנו פשוט מוריד את הסבל הזה להסתובב עם טורלי בדיוטי פרי ( תכלס אם לא היינו שולחים מזוודה של 20 קילו לבטן המטוס אולי לא הייתי שולח את הטרולי אבל גם ככה נאלץ להמתין למזוודה בשדה של פראג ככה שהעדפתי לשלוח את כל המזוודות).
הדיוטי בטרמינל 1 פשוט שלוחה קטנה של הדיוטי בטרמינל 3, יש גימס ריצארדסון יש פוט לוקר יש ארומה יש עמדה של פאספורט כארד ועוד כמה חנויות קטנות.

-הטיסה יצאה בחצי שעה איחור, למרות זאת הגענו יחסית בזמן לשדה, נחתנו בשעה 15:30 לקחנו את המזוודות והתחברנו לwifi בשדה והזמנו UBER יוצאים מהשדה חוצים מעבר חציה אחד ושם יחכה לכם הנהג, עלינו על הרכב ותוך 32 דקות היינו במלון.
-הגעה למלון K+K CENTRAL ** מלון K+K CENTER אולי אחד המלונות הכי מומלצים בפראג, נמצא מרחק 3 דקות הליכה מהפלאדיום , 2 דקות הליכה ממגדל אבק השריפה, 4 דקות הליכה מרחוב נא פריקופה, מבחינת מיקום מושלם. לחצו כאן למעבר לדף המלון בבוקינג!
המלון עצמו מקושט בחורף עם עצי אשוח, הצוות אדיב כל יום סידרו את החדר החליפו מגבות, הרצפה במקלחת מחוממת!, לגבי ארוחת הבוקר לא לקחנו ואת האמת לא היה נראה כזה טוב.
אוסיף בתגובות סרטון של המלון.
-בסביבות שעה 16:30 (שעון פראג) יצאנו לכיוון קניון פלאדיום (3 דקות הליכה) לקנות סים לאינטרנט בחברת T-MOBAIL או VODAFONE, אם תעמדו עם הפנים לכיוון הדלת של הפלאדיום תלכו שמאלה 20 שניות ותראו את הכניסה לציינג' (אלפא) תמיד יש שם תור ואפילו הבחור מדבר קצת עברית 😊
-היינו כלכך רעבים אכלנו בkfc ועשינו סיבוב קטן בקניון (דיי יקר יחסית לאחרים אבל בכללי פראג לא זולה בכלל בקניות).
-מחוץ לפלאדיום יש 2 שווקי כריסמס קטנים שנסגרים דיי מוקדם (סביבות 21:00).
-המשכנו לכיוון רחוב NA PRIKUPA ולשוק כריסמס ברחוב וואצלב.
-בדרך עצרנו בחנות המשחקים המליס היה ממש נחמד העברנו שם כמעט שעה 😊
——————————————————————————
היום השני בפראג – נסענו לדרזדן גרמניה 😊

בעלות של 12 יורו לכיוון לאדם, הזמנו כמעט 3 חודשים מראש ידענו באיזה תאריך נרצה לנסוע בדקנו שהכל פתוח באותו היום והזמנו כרטיסים, רק לידיעה שבוע לפני הטיסה המחירים של האוטובוס עלו מאוד מי שרצה לנסוע באוטובוס של 8 בבוקר המחיר היה כמעט 38 יורו לכיוון לאדם.
-חובה להביא דרכונים !(בודקים אותם בעליה לאוטובוס לא באיזה מעבר גבול כמו שהיה לי בדמיון).
-כשעתים נסיעה ומגיעים לדרזדן האוטובוס נחמד יש WIFI וחיבור USB להטעין טלפונים, בהלוך האוטובוס היה רגיל בחזור אוטובוס קומותיים.
-כדי להגיע לקניון של הפרימארק יורדים מהאוטובוס והולכים לכיוון גשר כביש כזה שנעבור מתחתיו, אחרי שחוצים את הגשר ( בגדול תסתכלו על האוטובוס איפה שהוא מוריד אתכם תקחו שמאלה כ5 דקות הליכה ואז שמאלה מתחת לגשר) אחרי שתחצו מתחת לגשר תמשיכו יישר לכיוון שוק כריסמס קטן בכניסה לקניון, תעברו אותו והינה הכניסה לקניון.
-אחרי כשלוש שעות קניון החלטנו ללכת לטייל בדרזדן, הלכנו לשוק הכריסמס הענק! שיש שם, אכלנו שתינו יין חם ופשוט טיילנו, בסוף השוק יש כניסה לעוד קניון.
-ארוחת ערב אכלנו ב VAPIANO בדרזדן מומלץ מאוד (11 יורו לזוג)
-בשעה 19:45 היינו אמורים לעלות על האוטובוס אך כשהגענו לתחנה הסתבר שהיה עיכוב של 85 דקות ונאלצנו לשבת בבית קפה הצמוד עד שהגיע האוטובוס, לא נעים אבל לא נורא…
——————————————————————————

יום שלישי לטיול – מכירים את פראג
😊
-בבוקר נסענו בuber למסעדה/בית קפה בשם JUST BAGEL שמכין את הבייגל במקום ויש לו כמה סוגים של בייגל מוכנים בתפריט ואפשר לבחור מה שמתאים לכם. (600 קורונות לזוג)
-משם יצאנו ברגל לכיוון גשר קארל חצינו אותו והלכנו לכיוון מצודת פראג תעשו לעצמכם טובה תחפשו דרך לעלות לשם באוטובוס / חשמלית אנחנו עשינו את זה ברגל אחרי שאתמול בדרזדן הלכנו 20 קילומטר ברגל עם קניות, בוא נגיד ש589 מדרגות לא קורצות כלכך כשאתה גמור מעייפות.
-הגענו בול ב12:00 להחלפת המשמרות – ממש נחמד מעיין מופע מגניב כזה רק שכאן הם עושים את זה אחרי הגדר בתוך הארמון עצמו (בבודפשט הם עושים את זה בחוץ כדי שכולם יוכלו לראות).
-אחרי החלפת המשמרת אפשר לעצור לקפה בסטארקבקס שנמצא על המצודה, אנחנו נכנסו לאתר עצמו, לא קנינו כרטיס כניסה לאטרקציות כי פחות עניין אותנו אבל מבחוץ הכל מהמם! אולי בדיעבד הייתי נכנס אבל אחרי שעשינו הכל שנה שעברה בבודפשט לא הרגשתי צורך להיכנס שוב לכנסיות ובתי כנסת.
-כשסיימנו הכל במצודה ירדנו ברגל לכיוון כיכר העיר העתיקה לקחנו חשמלית מספר 22 לכיוון כיכר העיר העתיקה (יורדים בין כיכר העיר העתיקה לגשר קארל)
-הלכנו לgood food לקחנו קיורטוש עם נוטלה תותים וקצפת והלכנו לכיוון כיכר העיר העתיקה, בדרך עצרנו בטאי מסאג וקבענו מסג להמשך השבוע (קניתי בגרופון הצ'כי שעה פוט מסאג ו15 דקות בדגים האלה שאוכלים את הרגלים ב 24 שקל לאדם).
-הגענו לכיכר העיר העתיקה והגענו לשור כריסמס ע-נ-ק !! מליון דוכנים עץ ענק מקושט.
-אחרי שסימנו לטייל עברנו דרך 2 מוזיאוני השעווה הסתכלנו שאלנו מה יש בפנים הסתכלנו זה מתאים יותר למי שלא היה במאדם טוסו לפני זה בסך הכל יש אולי 10 בובות שאנחנו מכירים כמו מייקל ג'קסון והדלאי למה ועוד איזה שוער עבר (בופון נדמה לי) כל השאר בובות שקשורות לעם הצ'כי ולמסורת שלו.
-בערב הלכנו לאיזה פאב נחמד עם נרגילות WOODHOUSE יושבים בחוץ מסביב המון פטריות חימום מחלקים שמיכות לכל מי שמבקש – מומלץ למי שבענין.

יום רביעי בפראג
– קמנו בבוקר נכנסנו מחוץ למלון לסופר BILLA קנינו לחמים חמים וכמה סוגי גבינות הכנו סנדוויצים וקנינו קפה להתחלת היום.
-משם עלינו לגבעת פטרין, עלינו על הרכבל הזה (גם אם יש תור ארוך לא להיבהל יש 2 קרונות כל 10 דקות נכנסים 30-40 איש תיקתק תעלו על הרכבל.)
-גבעת פטרין מאוד נחמדה המיני אייפל הי ממש מגניב.
-כשסיימנו ירדנו ברגל לכיוון מסעדת JOY BURGER (650 קורונות לזוג) הלכנו דרך השעון האסטרונומי בהמשך עברנו ליד מגדל אבק השריפה וירדנו במטרו בתחנה ליד הפלאדיום ונסענו לכיוון קניון ארקאדי פנקרס. (PANCRAS זה שם התחנה במטרו) קניון נחמד מחירים בערך 20% פחות מהארץ אבל לא מצאנו כלום כלום לקנות.
-חזרנו משם הלכנו לכיכר וואצלב טיילנו קצת וחזרנו לכיוון גשר קארל למסג שקבענו מראש.
-אחרי שעה של פוט מסאג קנינו שוב קיורוטש בגוד פוד והלכנו לכיוון קניון פלאדיום, מול קניון פלאדיום יש סושיה MY WOK & SUSHI (450-500 קורונות) הסושי היה ממש טוב (הפתעה!).
08/12/17 – קמנו בשעה 2:30 ירדנו למטה עשינו צק אאוט והזמנו UBER (הפעם מהטלפון של אישתי כדי שנוכל לנצל את הקופון נסיעה ראשונה בחינם)
הגענו לשדה ב3:10 בדיוק איך שנכנסים לטרמינל 1 בפראג מצד שמאל יש עמדה של TAX FREE קודם כל תלכו לעמדה מצד ימין (ראו תמונה מצורפת) ואחרי זה תלכו לעמדות מצד שמאל הכתומה והכחולה, הכתומה היחידה שהיתה פתוחה ככה שאין לי מושג מה הימנית עושה אבל בשניהם ניתן לקבל החזר במזומן ובאשראי, החזר במזומן כרוך בעמלה של 80 קורונות לקבלה(13 שקל) היתה לנו קבלה אחת מדרזדן וזהו קיבלנו חזרה 70 יורו (אחרי ה80 קורונות הנחה) וקנינו איתם סגריות בדיוטי (אם אני זוכר נכון פאקט של מלברו גולד עלה 32 יורו)
– הטיסה יצאה בזמן יחסית, השדה בפראג די סגור בשעה 4 בבוקר, הדבר היחיד שפתוח זה כמו הג'יימס רצארדסון שלנו בארץ, שוקולדים , בסמים, סיגריות, ואלכוהול.

המלצות :
•ההמלצה הכי טובה שלי בישבילכם על היום הראשון תרדו למטרו ותקנו כמה כרטיסים לנסיעה לתחבורה ציבורית! כי ברגע שתצטרכו לא תמצאו, כן ניתן לקנות כרטיסים לכמה חנויות טבק וכאלה אבל כשאני חיפשתי הפכתי איזה 30 חנויות שלא הבינו בכלל על מה אני מדבר עד שנכנסתי לחנות שקראו לה טאבק & מור משהו כזה, שם מצאתי כרטיסים לתחבורה ציבורית אבל כבר עלינו ברגל למצודה אז לא היה לנו מה לעשות איתם באותו הרגע ( פשוט שמרנו אותם לפעם אחרת שנצטרך).
•המטרו עובד עד 12:00 בלילה לאחר מכן לא תוכלו להשתמש בו עוד.
•החשמליות והאוטובוסים עובדים 24 שעות.. איך תדעו איזה קו עומד להגיע בקרוב בעיקר עם השעה 1:00 בלילה? בתחנות האוטובוסים/חשמליות יש שלטים עם מספרי קווים, המספרים שנמצאים בריבוע הלבן שייכים למסלולי הבוקר, אלו שהריבוע שלהם בצבע שחור שייכים לקווי הלילה.
•רוצים לקנות כרטיס במכונות אך לא מסתדרים עם השפה? הסבר פשוט, כל הכפתורים שמעניינים אתכם אלו השלושה האלו, הראשון והשני בשורה הראשונה, והכפתור הראשון בשורה השניה ; הסבר:
•הכפתור הראשון בשורה הראשונה 32 קורונות (1.2 יורו) כרטיס זה יתן לכם 90 דקות נסיעה בתחבורה הציבורית.
• הכפתור השני בשורה הראשונה 24 קורונות (0.9 יורו) כרטיס זה יתן לכם 30 דקות נסיעה בתחבורה הציבורית.
•הכפתור הראשון בשורה השניה (משמאל לשורה הראשונה) יעלה 110 קורונות (4.1) יורו והוא בעצם מאפשר לנסוע יום שלם בתחבורה הציבורית.
**** לא לשכוח לתקף את הכרטיס במכונה הכתומה בכניסה לתחנת רכבת של המטרו או על החשמלית עצמה ****
•תוכלו להשתמש בכרטיס לתחבורה הציבורית גם בעליה לגבעת פטרין ברכבל.
•**עובדה מעניינת** אל תשכחו לבקר בתחנת המטרו NAMESTI MIRU יש בה את המדרגות הנאות הארוכות ביותר בפראג 😊
•מתכננים לצאת לבלות בערב? תדעו שאין אפשרות לקנות כרטיסי נסיעה על החשמלית או בתחנות שלהם, לכן תקנו באותו היום כמה כרטיסים של 30 דק נסיעה במטרו ושימו בתיק, הכרטיסים האלה תקפים לחצי שעה מהרגע שתיקפתם אותם במכונה בתוך החשמלית.. מה הכוונה? גם אם תקנו אותם ביום ראשון ותשתמשו בהם רק ביום רביעי ב1 בלילה לא תהיה בעיה כי הכרטיס נכנס לתוקף רק ברגע שתעבירו אותו במכונה של המטרו / חשמלית.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן