חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרלובי וארי – גיחה קטנה מפראג, חוויה לגוף ולנפש

קרלובי וארי - עיירת ספא ונופש

את העיר פראג ואת ההיצע התרבותי העשיר שיש לה להציע רובנו כבר מכירים. העיר הזו שלא נחה לרגע ומציעה אתרים היסטוריים רבים,

לצד פולקלור מקומי מרתק וחיי לילה סוערים, נמצאת גם בסמוך למספר אתרי נופש ובריאות שכדאי לשקול לבקר בהם.

קרלובי וארי היא ללא ספק אחת האופציות הבולטות, כאשר שוקלים טיול יומי או ארוך יותר בתקופת השהות בפראג. 

מדובר בסך הכל בעיירה די קטנה הנמצאת ממערב לפראג. עיקר האנשים מגיעים לכאן לטובת ביקור במעיינות החמים המפורסמים ולאתרי הספא הממוקמים גם הם בעיירה.

עיירות ספא ומעיינות חמים הם דבר נפוץ יחסית בעיקר במזרח אירופה, אך כאן מדובר באחד מהבולטים שבהם. למעיינות בקרלובי וארי מיוחסים כוחות רפואיים מיוחדים, עד כדי שתיירים מגיעים למקום במיוחד מכל העולם.

על פי הסברה המים יעילים גם בשתייה וגם בטיפול גופני. באופן טבעי נבנו במקום מלונות ספא רבים, המציעים לתיירים חוויית מלון פאר בשילוב שירותי ספא מפנקים. ואכן,

רובם ככולם של המבקרים בעיירה מגיעים לטובת תיירות המרפא. עם זאת, עדיין קיימים בה דברים נוספים לראות. 

ספא לכל דורש

מכיוון שהמעיינות הייחודיים הן נחלת הטבע ועל כן נחלת הכלל, קיימים בעיירה גם אתרי ספא "ציבוריים".

מה שזה אומר עבור התיירים, זה שגם אם אינכם לנים באחד ממלונות הספא שבעיירה, עדיין תוכלו לבקר באחד מאתרי הספא הציבוריים.

אתרים אלה בהחלט ברמה גבוהה ומספקים ביותר. תוכלו ליהנות בהם גם כמובן ממגוון טיפולים, אמבטיות, עיסויים או פשוט לטבול במימי המעיינות החמים. 

יום בקרלובי וארי - עיירה מהאגדות

לולא הייתה העיירה משופעת במעיינות החמים, כנראה שרגל תייר לא הייתה דורכת בה, אבל זו בדיוק הסיבה שהופכת את הביקור בעיר למרתק ביותר. מומלץ פשוט להסתובב בעיר ולטייל ברחובותיה. העיירה עצמה ממוקמת בעומקו של נהר, וגבעות ציוריות מקיפות אותה מכל הכיוונים. הטבע נוכח כאן בכל פינה פחות או יותר. כמובן שאם תיכנסו לתוך סמטאות העיירה, כאן תמצאו כבר יותר חנויות, בתי קפה, גלריות וכדומה. 

בנקודות רבות בעיירה, לצד זרימת המעיינות, תוכלו למצוא ברזים מיוחדים הנועדו לשתיית מי המעיינות הצלולים. שימו לב – טמפרטורת המים יכולה להיות לא נעימה לשתייה,

על כן השתייה היא רק באמצעות כוסות מיוחדות המגיעות עם קש ונמכרות לאורך המעיין.

הסיבה היא שבזכות הקש המים לא נוגעים בשיניים. אם תמשיכו בסיור הרגלי בטבע, תפגשו עוד מגוון תופעות טבע ופינות יפהפיות.

מומלץ ביותר לבקר ולטייל גם בטיילת הנהדרת (Masaryka). כאן תוכלו לאכול ארוחה קלה, גלידה, או פשוט לטייל ברגל וליהנות מהמחזה של טיילת כמו בגלויות – מים צלולים, ציפורים, טבע, מגדלור, דוכני מזון, כנסיה, פסלים ועוד.

הארכיטקטורה בעיירה מרשימה ביותר, ההשראה העיקרית מגיעה מהתקופה הוויקטוריאנית. בעיירה תמצאו מגוון פסלים מרשימים, כנסיות ובניינים מיוחדים במינם.

לטובת תצפית על העיירה מנקודה גבוהה יותר, קיימות 2 אופציות מעניינות – הראשונה היא טיפוס באמצעות רכבל עד למגדל "דיאנה" (Diana Tower) – העלייה היא בעיקר לטובת תצפית על העיירה,

אך זו שווה כל רגע. נקודה נוספת בה תוכלו לעלות ברכבל לנקודת תצפית היא בקרבת המלון גראנד פופ(Grand Hotel Pupp). גם כאן העלייה היא לתצפית ולאחר מכן בחזרה למטה.

במקום תוכלו לשתות קפה וכדומה, אך לא הרבה יותר מכך. ועדיין, המראה של העיירה מלמעה שווה בהחלט את המאמץ. 

פשוט וקל להגיע לקרלובי וארי מפראג

מרבית המבקרים בקרלובי וארי מגיעים לעיירה מפראג הסמוכה. חלקם לוקחים הפסקה מהביקור בפראג וחלקם מגיעים במיוחד ואך ורק לעיירת הספא.

ההגעה מפראג איננה מסובכת. מכיוון שנתיב זה פופולארי ביותר בקרב התיירים והמקומיים, קיימות מספר חברות אוטובוסים שונות המציעות התניידות מפראג לקרלובי וארי ובחזרה.

האטובוסים יוצאים כולם מהתחנה המרכזית של פראג הנקראת פלורנס (Florance). הנסיעה אורכת כשעתיים ועולה 11 יורו.

חשוב מאוד להקפיד להגיע בזמן, כי האוטובוסים יוצאים בדיוק בזמן. האוטובוסים עצמם הם אוטובוסים בסטנדרט גבוה , עם שירותים, ולרוב גם מסכי טלוויזיה.

המושבים נוחים ומרווחים, כיאה לנסיעה בדרך לחופשת ספא או ביקור בעיירת ספא. הנסיעה נוחה ביותר וגם המסלול מרהיב ביופיו. 

שאלות נפוצות על קרלובי וארי (Karlovy Vary)

בהחלט כן. בין אם אתם מעוניינים בטיפולי ספא וברחצה במעיינות החמים ובין אם תבחרו בטיול יומי לעיירה המרתקת הזו. העיירה קרובה בסך הכל לפראג ויש כאן הרבה מה לראות. 

שימו לב. אין אפשרות לקנות כרטיסים על האוטובוס עצמו. מומלץ וכדאי להזמין באינטרנט לפחות יום אחד מראש כרטיס הלוך ושוב לפראג. בעת הגעה לתחנה ייתכן מאוד ולא יהיו כרטיסים. 

 התיירים כאן מתחלקים באופן כללי לשניים. אלה שמגיעים לטובת המעיינות החמים וטיפולי הספא ולוקחים כאן מלון ספא לכמה ימים. לאלו המגיעים מפראג ומעוניינים רק לבקר במקום, טיול יומי אמור להיות מספק בהחלט.  

חשוב לשים לב – האוטובוס האחרון עוזב בשעה שמונה בערב. חשוב לא לחכות עם רכישת הכרטיסים לרגע האחרון אלא להזמין מראש, אחרת ייתכן ולא יישארו לכם כרטיסים.  

ברוב המלונות הכניסה אפשרית בתשלום גם לכאלו שאינם אורחי המלון. אופציה נוספת היא שימוש במתקני הספא הציבוריים. אלה פתוחים לקהל הרחב בתשלום, ומציעים שירותי ספא ברמה גבוהה. 

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן