חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הבירה של פראג

מי אוהב בירה? עבור הצ'כים זוהי שאלה רטורית, שכן זוהי מעצמת בירה בקנה מידה עולמי. בצ'כיה הבירה הפכה כבר מזמן להרבה יותר ממשקה. הבירה היא חלק מהתרבות המקומית, חלק בלתי נפרד מחיי היום יום (וכמובן גם חיי הלילה), ולא בכדי מתקיים בעיר פראג מדי שנה פסטיבל בירה עצום. אז אם אתם מעניין אתכם לנסות בירות חדשות, לטעום טעמים נפלאים, לאכול מהמטבח הצ'כי המקומי ולצפות בהופעות חיות, זהו בהחלט אירוע שלא כדאי לכם להחמיץ. הפסטיבל הזה משלב הנאות רבות ומבטיח בילוי בלתי נשכח. כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בפסטיבל הבירה של פראג. 

הרבה יותר מבירה - זו דרך חיים!

בפסטיבל הבירה של פראג זוכים המבקרים באפשרות לגלות את הבירות המקוריות והאוכל הצ'כי האותנטי. יותר מ100 סוגים שונים של בירות מקומיות יקבלו את פני המבקרים, לצד דוכני מזון מקומי מסקרן וטעים. מבשלות גדולות וקטנות, מוכרות או חדשות, כולן מציגות בפסטיבל הזה את המוצר שלהן, וינסו לקלוע לטעמכם. כמובן שהחווייה איננה מושלמת ללא הופעות מוזיקה חיות מסביב לשעון, רחבות ריקודים ואין ספור מקומות ישיבה. יותר מ4000 מקומות ישיבה על גבי כיסאות או ספסלים, ישמשו אתכם בעת שתלגמו בירה חדשה לצד מעדנים מקומיים, כשברקע מתנגנת מוזיקה חיה. 

לגלות את הקסם שבבירה

כמה הצ'כים אוהבים בירה ואת פסטיבל הבירה? עד כדי כך שהוא נמשך לא פחות מחודש שלם. הפסטיבל מתחיל בדרך כלל בתחילת חודש מאי, ונמשך כאמור חודש ימים. המקומיים נוהגים לפקוד את המקום בעיקר בסופי שבוע, או במהלך השבוע לאחר שעות העבודה, כך שבערב יש תמיד הפנינג והרבה התרחשות. מומלץ להתחקות דווקא אחרי פועלן של המבשלות הקטנות והפחות מוכרות, מה שיוביל אתכם לטעמים ייחודיים שטרם פגשתם, גם מבחינת הטעם, וגם מבחינה תרבותית. המבשלות בצ'כיה הן הרבה מעבר למפעלים לייצור בירה, יש מאחוריהן סיפורים אישיים מרתקים וההיסטוריה שלהן מסקרנת לא פחות מטעמן של הבירות עצמן. על בירה "ברזנק" (Breznak) שמעתם? ועל "פרדיננד" (Ferdinand)? אל תרגישו רע, אתם לא לבד. תפגשו כאן עשרות בירות שמעולם לא שמעתם על קיומן, בהבטחה. האתגר הוא לנסות כמה שיותר סוגים, בלי להשתכר יותר מהרצוי. מבקרים רבים משווים את הפסטיבל ל"אוקטוברפסט" המפורסם והפופולרי המתקיים במינכן שבגרמניה, אך עם זאת , בפראג גדול יותר הדגש על מבשלות קטנות ומגוון עצום של בירות להנאת המבקרים. 

אלופי העולם בשתיית בירה

אם כבר ללמוד על בירה, אז כדאי לעשות את זה אצל אלה שמבינים בזה הכי טוב. הצ'כים הם שיאני העולם בצריכת בירה לפי נפש. הנתון הזה נכון כבר הרבה מאוד שנים, וקרוב לוודאי שיישאר כך גם בעתיד. נתון זה בא כדי לתת תמונה ברורה יותר, עד כמה המשקה הזה הוא חלק מהותי מהתרבות המקומית. כל מקומי יודע בדיוק איזו בירה הוא מעדיף, לעיתים בהתאם לשעה או למאורע. ועל כן התחרות המקומית של המבשלות על החיך הצ'כי גדולה ואמיתית. מבשלות עושות לילות כימים בכדי להגיע לטעם המושלם, ופסטיבל הבירה הוא המקום האולטימטיבי להצגת התוצאות.

פסטיבל הבירה בפראג
פסטיבל הבירה בפראג

כל פסטיבל צריך בית.

אחרי שנים רבות שהפסטיבל נדד ברחבי העיר והחליף מיקומים, עושה רושם שבשנים האחרונות נמצא עבורו המקום האולטימטיבי שמספק את כל צרכי הפסטיבל והמבקרים. הפסטיבל מתרחש באיזור הנקרא "לטנה" (Letna). אם אתם עומדים מחוץ למלון ה"אינטרקונטיננטל" המפורסם ומסתכלים בדיוק לצד השני של הנהר תוכלו לראות את המיקום המדויק. מהעיר העתיקה ייקח לכם כ25 דקות להגיע לפסטיבל. הפארק בו ממוקם הפסטיבל מושלם לאירוע. הוא קרוב באופן יחסי למרכז העיר, כך שגם בהליכה אפשר להגיע בקלות. מצד שני, הוא מרוחק מספיק בכדי לא להפריע בשגרת העיר. גם קווי המטרו יובילו אתכם בקלות עד הפארק עצמו.

כסף מזומן? לא כאן. פסטיבל הבירה של פראג.

כחלק מהיוזמה הכללית באירופה לשימוש מופחת במזומן, כך גם מתנהל פסטיבל הבירה של פראג. בכל הפסטיבל כולו לא תוכלו להשתמש בכסף מזומן, אלא רק בכרטיס מיוחד אותו תרכשו מראש, או בכניסה. כרטיס הכניסה ישמש אתכם לכל ימי הפסטיבל, ובמקביל תקבלו כרטיס עליו יסומנו כל ההזמנות שלכם לטובת רכישות בפסטיבל עצמו. נשמע מסובך? זה רק נשמע מסובך. על הכרטיס שלכם יהיו מקומות לסימון החיובים – צד אחד מוקדש למזון והצד השני לבירות. בכל פעם שתבצעו הזמנה, יסמנו לכם על הכרטיס לפי החיוב הדרוש. את החשבון משלמים ביציאה, בהצגת הכרטיס. ביציאה ממוקמות קופות רבות. במידה ובמהלך הביקור אזל המקום בכרטיס שלכם, תידרשו לשלם את החשבון ותקבלו כרטיס חדש. פה בטח אתם שואלים את עצמכם – רגע אז אם אני מאבד את הכרטיס אינני צריך לשלם כלום? אז זהו, שהצ'כים אמנם מסבירי פנים, אבל פראיירים הם לא. על אובדן הכרטיס תשלמו קנס עצום בשווה לסכום הגבוה יותר מכל מה שתוכלו למלא בכרטיס. מומלץ להקפיד ולשמור אותו. 

לשתות בירה במתחם V.I.P.

למעוניינים, קיים בפסטיבל הבירה של פראג גם מתחם V.I.P. מתחם זה מציג שירות משודרג, כלומר הבירות והאוכל מוגשים עד השולחן, קיימת גם אפשרות להזמנת מקומות ישיבה אונליין, בהתאם לתפוסה וגודל הקבוצה כמובן. מבקרים מעדיפים לעיתים את האופציה הזו כשהם מציינים אירוע משפחתי כזה או אחר. בכל מקרה כדאי לדעת שהאופציה הזו קיימת. 

חבילות ומבצעים בפסטיבל הבירה של פראג

באפשרותכם לבחור בין מספר כרטיסי כניסה לפסטיבל.
שימו לב כי קיים הבדל בין כרטיסים הנרכשים בכניסה לבין כאלו הנרכשים אונליין.

100 קרונות בכניסה – זהו כרטיס הכניסה הבסיסי הכולל את מחיר הכניסה בלבד. תקבלו לצידו את כרטיס החיוב ריק מקרדיט. כרטיס הכניסה יאפשר לכם להיכנס למתחמים ה"רגילים" של הפסטיבל – לא תוכלו להזמין איתו מקומות אונליין או להיכנס למתחם הV.I.P.

400 קרונות בכניסה – כרטיס זה יקנה לכם כניסה לכל מתחמי הפסטיבל, כולל מתחם הV.I.P. עם זאת, לא תוכלו להזמין מקומות אונליין וכרטיס החיוב שלכם יהיה ריק מקרדיט. 

750 קרונות אונליין (24 שעות לפני ההגעה) – כרטיס זה יקנה לכם כניסה רק למתחמים הרגילים ולא למתחם הV.I.P. עם זאת, על כרטיס החיוב שלכם יופיע קרדיט של 650 קרונות. במידה והחיובים שלכם עולים על סכום זה תשלמו את ההפרש ביציאה. במידה ולא ניצלתם את כל הקרדיט, תקבלו על כך החזר ביציאה. תוכלו להזמין עם כרטיס זה שולחן "רגיל" אונליין. 

1050 קרונות אונליין (24 שעות לפני ההגעה)

כרטיס זה מקנה כניסה לכל מתחמי הפסטיבל. על כרטיס החיוב יהיה לכם קרדיט של 650 קרונות. גם כאן יחושב ההפרש מהרכישות שביצעתם בעת היציאה. עם כרטיס זה תוכלו להזמין מקומות אונליין בכל המתחמים, על בסיס מקום פנוי כמובן.

שאלות ותשובות

בהחלט כן. צ'כיה היא מעצמה עולמית בתחום הבירות, ופסטיבל הבירה של פראג הוא חלון הראווה של העיר למגוון עצום של בירות, אוכל ומוזיקה טובה.

הפסטיבל פתוח בימי שני עד שישי מהשעה 12 בצהריים ועד חצות. בימים שבת וראשון פתוח הפסטיבל החל מ11 בצהריים ועד חצות.

בדומה לפסטיבלים אחרים, הישיבה כאן היא על שולחנות ארוכים ומשותפים – מקובל תמיד לשאול את מי שיושב אם המקום פנוי. חשוב ביותר לנקות אחריכם ולהשליך את כל הפסולת לפחים. חובה לכבד את המקום ואת הסובבים, והכי חשוב – לא לאבד את הכרטיס. 

הכתובת המלאה היא – Letná Park, Prague-Prague 7, Czech Republic

ילדים עד גיל 15 נכנסים לפסטיבל הבירה של פראג ללא תשלום. זאת בהצגת תעודה מזהה כמובן.

הקופות הממוקמות ביציאה מהפסטיבל יקבלו מזומן או כרטיסי אשראי.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן