חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קתדרלת ויטוס הקדוש

כל מה שצריך לדעת על ביקור בקתדרלת ויטוס הקדוש

בין המגוון האדיר של אטרקציות בפראג תוכלו למצוא את קתדרלת ויטוס הקדוש אשר הוקמה על ידי הנסיך ואצלב אשר נחשב לאחת הדמויות הקדושות ביותר בצ'כיה.

קתדרלת ויטוס הקדוש נחשבת לאחד המקומות הכי פופולריים בפראג מבחינת כמות התיירים שמבקרים בה בכל שנה, הקתדרלה נמצאת במתחם של מצודת פראג המפורסמת והיא נחשבת לאחת האטרקציות שפשוט אסור לפספס כאשר נמצאים בטיול בפראג.

קתדרלת ויטוס הקדוש נחשבת לאחד המקומות הכי פופולריים בפראג
קתדרלת ויטוס הקדוש נחשבת לאחד המקומות הכי פופולריים בפראג

למה לצפות בביקור בקתדרלת ויטוס הקדוש

קתדרלת ויטוס הקדוש בפראג נבנתה בשנת אלף שישים והיא אחד המבנים הכי עתיקים בעיר, הקתדרלה בנויה בצורה של רוטונדה 

(מבנה אדריכלי הבנוי בצורת גליל), זהו מבנה מרשים שנערכים בו אירועים רשמיים מזה שנים רבות ועד עצם היום הזה.

אחד האירועים החשובים ביותר שקרו בקתדרלה זהו העזיבה של המשטר הקומוניסטי והכניסה של הממשל הדמוקרטי בקתדרלת סנט ויטוס. זהו רגע היסטורי חשוב עובר העם הצ'כי כאשר הנשיא החדש שהט-דאום כיהן לאחר בחירתו של הנשיא הקומוניסטי האחרון.

אחת הדרכים לראות את קתדרלת ויטוס בצורה הטובה ביותר היא באמצעות סיור מודרך, ניתן להזמין מראש סיור אשר עורך בערך שעה ברחבי המצודה, ניתן להזמין סיור מודרך בקתדרלה לקבוצות של החל משישה אנשים עד ארבעים.

את הכרטיסים לסיור המודרך ניתן לרכוש במרכז המידע לתייר בפראג, הסיור עובר במצודת פראג קתדרלת ויטוס הקדוש, הארמון המלכותי הישן, בתערוכת סיפורים על מצודת פראג, בזיליקת סנט, ג'ורג', מגדל האבקה, ועד אתרים מעניינים באזור.

ניתן גם לעשות סיור בעצמכם ויש אפילו אזור חופשי שתוכלו להיכנס אליו ולטייל בו ללא תשלום, אך בכל מקרה המחירים של הסיור המודרך מאוד זולים והסיור עצמו מאוד מעניין ומגלה לכם דברים מסקרנים על ההיסטוריה של הקתדרלה של המצודה ושל אתרים נוספים שנמצאים באזור.

כמו כן ניתן גם לבקר במגדל הדרומי הגדול של הקתדרלה, שימו לב שכרטיס הכניסה למצודה לא תקף ואם אתם רוצים לבקר גם בחלק זה תצטרכו לשלם על כרטיס כניסה בנפרד.

הקתדרלה פתוחה למבקרים לאורך כל השנה השעות מעט משתנות בין העונות כאשר בעונת הקיץ הכניסה לקתדרלה תתאפשר עד השעה שש בערב ואילו בעונת החורף הכניסה לקתדרלה תתאפשר עד השעה חמש בערב.

קתדרלת ויטוס הקדוש היא כנסייה אשר נתפסת כמקום הקדוש ביותר בצ'כיה. ישנם שרידים של קדושים אשר קבורים במצודה, 

הקתדרלה היא מקום תפילה עבור מאמינים, אתם יכולים לבקר גם בזמן תפילה ולראות את המסורת של המקומיים, בנוסף למשמעות הלאומית זהו גם מקום מושבו של הארכיבישוף של פראג, 

בכל יום שלישי החל מהשעה שתיים עשרה בצהריים מתקיימת מיסה שמאוד מומלץ לבקר בה, 

כמו כן בימי חמישי מתקיימות תפילות החל מהשעה אחת וחצי אחר הצהריים ביקור בתפילה בקתדרלה זוהי חוויה יוצאת דופן ומאוד פופולרית בקרב התיירים הרבים שמבקרים במקום.

אטרקציה נוספת אשר מומלצת בכל יום ראשון השני בחודש אוקטובר עד יוני עם הפסקה ביולי, אוגוסט וספטמבר, תוכלו ליהנות משירת מקהלת הקתדרלה של פראג, 

המקהלה והתזמורת של הקתדרלה של פראג נחשבים למעולים והם אפילו מופיעים ברחבי העולם ואף הוציאו מספר תקליטים לאורך השנים, ההופעות בקתדרלה כלולות בכרטיס כך שלא תצטרכו לשלם על כך בנוסף.

קתדרלת ויטוס הקדוש נחשבת לאחד המקומות הכי פופולריים בפראג
קתדרלת ויטוס הקדוש נחשבת לאחד המקומות הכי פופולריים בפראג

שאלות ותשובות בנוגע לקתדרלת ויטוס הקדוש

הקתדרלה פתוחה כל השנה, בעונת הקיץ שעות הפעילות של הקתדרלה הן החל מעשר בבוקר עד שש בערב, בעונת החורף שעות הפעילות הן החל מעשר בבוקר עד חמש אחר הצהריים, שימו לב שכניסה לקתדרלה תתאפשר עד חצי לפני הסגירה.

לא כדאי להגיע עם רכב למקום מפני שיש בעיה של חנייה, ניתן להגיע בתחבורה ציבורית, חשמלית מספר 22 או 23 ולרדת בתחנת המצודה, ניתן להגיע גם באמצעות מטרו מספר קו 5, 12, 18.

סיור מודרך בקתדרלת ויטוס הקדוש יעלה לכם סך הכל שתיים עשרה שקלים, ניתן גם לעשות סיור חופשי בחינם בחלק מהקתדרלה, כמו כן  אתם יכולים גם לראות את אוצר סנט ויטוס עם כרטיס נוסף, או שאתה יכול לעלות למגדל הדרומי הגדול של הקתדרלה גם עם כרטיס נוסף.

כן יש תפילות שמתקיימות שניתן לבקר בהן, כמו כן תוכלו לראות את המקהלה של מצודת פראג כאשר הם מופיעים במקום.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן