חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בירה בפראג – בירה צ'כית מומלצת

בירה מקומית בפראג – יותר זולה ממים! איפה אפשר למצוא את הבירות הכי טובות?

פראג – וצ'כיה כולה – מתגאה מאוד בבירות שלה. מסורת הבירה בפראג הוא עתיק יומין, לא פחות ממסורת הבירה של גרמניה. בפראג אמנם אין את פסטיבל האוקטוברפסט השנתי של גרמניה, אבל כאן – חוגגים את חג הבירה בכל ימי השנה. המבקרים בעיר יוכלו ליהנות ממגוון רחב של בירות בוטיק מקומיות, במגוון רחב של טעמים וסוגים.

 איזו בירה לשתות בפראג?

 זוהי שאלת השאלות. כמובן, לא ניתן לענות עליה. בצ'כיה פועלות מבשלות בירה בכמות מסחררת – יותר מ-125 מבשלות שונות, בגדלים שונים ובתחומי התמחויות שונים, פועלים ברחבי המדינה. חלקן הן מבשלות ענקיות המייצרות בירה בצורה תעשייתית, בדומה לבירות המוכרות בכל העולם. חלקן האחר הוא מבשלות אומן, המייצרות בירות בוטיק לאניני טעם, בכמויות קטנות הרבה יותר. כלומר, יש בפראג מבחר בירות כל כך גדול ועצום – שכל אחד יצטרך לבחור בעצמו את הבירה הטובה ביותר לחכו.

העושר הגדול של הבירות בצ'כיה ובפראג מוביל לשגשוג רב בתחום תיירות הבירות. תיירים רבים מגיעים אל העיר הזאת במיוחד על מנת לטעום מכל השפע האלכוהולי הזה, ולהתנסות בטעמים עדינים ושונים.

ברוב הפאבים המקומיים ניתן למצוא את הבירות המקומיות המוכרות והתעשייתיות ביותר. למעשה, חלק מהפאבים כבולים בחוזים דרקוניים למבשלות הבירה הגדולות, שמונעים מהם להציע בירות ממבשלות קטנות יותר. זה בהחלט חבל: בירות האומן ייוצרו, כמעט תמיד, במבשלות הבוטיק הקטנות. בשל החוזים הללו, לעיתים יהיה צורך לחפש את הפאבים שמגישים את מבחר הבירות הרציני באמת, כדי לא להסתפק רק בבירות התעשייתיות והמוכרות לכולם.

חשוב להדגיש כי עבור מי שלא מחפש להיות "טועם בירה" אנין טעם, כמו המבינים הגדולים ביינות, הבירות המוכרות של פראג יכולות להיות נהדרות. אם גם בישראל אתם לא נוהגים להיות בררניים במיוחד בנוגע לבירות שלכם, והעיקר מבחינתכם הוא שהבירה תהיה צוננת – אין סיבה לכתת רגליים ולחפש במיוחד את בירות האומן המיוחדות. אבל, אם המחשבה על בירה נדירה עם טעמים מיוחדים שטרם טעמתם מרטיטה לכם את הלב, בהחלט שאין כאן שאלה. כתתו רגליכם כמה שצריך, והגיעו את הפאבים השווים באמת שיוכלו לענות לכם על הצורך.

 לחובבי הבירה, באיזה פאבים מומלץ לבקר?

 Vinohradsky Pivovar – זוהי מבשלת בירה, המתפקדת גם בתור פאב ומגישה את משקאותיה למבקרים. המבשלה הזאת זעירה למדי, וניתן להשיג את הבירות שלה רק בפאב המבשלה ולא בשום מקום אחר. אם מחפשים בירה מקומית בפראג, זהו בהחלט המקום להגיע אליו. המקום מגיש על פי רוב חמישה סוגים שונים של בירות, וכל אחד יכול לבחור את המועדפת עליו. בנוסף על כך, המקום מציע ארוחות צהריים וערב במחירים משתלמים מאוד, שהופכים את החוויה למשביעה וטעימה במיוחד. בערב המקום נוטה להיות עמוס, ולכן כדאי להזמין מקום מראש. כתובת: Korunní 2506/106.

Letná Beer Garden – הפאב הזה הוא פחות "בוטיקי", אבל נהדר לא פחות. זהו פאב פופולרי למדי, שמגיעים אליו מקומיים ותיירים רבים – גם בזכות האווירה הטובה שלו, גם בזכות המחירים האטרקטיביים וגם בזכות הבירות. כאן, אפשר להשיג מגוון רחב של בירות בפראג. אמנם אלו הן הבירות המוכרות יותר, ופחות בירות האומן והבוטיק, אולם הן בהחלט בירות טובות ומומלצות. פילזנר, קוזל וגמברינוס המוכרות הן רק חלק ממה שאפשר לשתות כאן. לצדן, מוגשות גם בירות נדירות יותר ומוכרות פחות. כתובת: Letenské sady, 170.

U Prince Miroslava – הפאב הזה משלב בין כל העולמות האפשריים בתחום הבירות. אפשר למצוא כאן בירות מקומיות מוכרות וידועות – תעשייתיות יותר – לצד 12 סוגים שונים של בירות אומן נדירות ומומלצות במיוחד. הבירה הצ'כית הפופולרית ביותר מוגשת כאן לכל המעוניין בה, אך כבר בתפריט היא מופיעה בתור "בירה לכאלה שלא מבינים עניין". יתר הבירות מופיעות עם הסברים על טעמן, המרכיבים שלהן והמקור שלהן. מי שמחפש בירה בפראג ולא יודע בדיוק מה הוא רוצה לטעום, בהחלט כדאי לו להגיע לכאן. כתובת: K Vodojemu 4.

Merenda – פאב עם קהל צעיר במיוחד. בניגוד לפאבים מקומיים אחרים בפראג, כאן רוב הלקוחות הן באזור גיל ה-25, קצת יותר או קצת פחות. חלק מהפאב הוא אזור ללא עישון המשולב עם מסעדה טובה, וחלקו האחר הוא אזור עישון (אבל ללא מסעדה, כדאי לאכול תאלצו לכבות את הסיגריה). בפאב הזה ניתן למצוא בירות נדירות מאוד, שקשה למצוא במקומות אחרים. למשל, בירת Rarasek האהובה מוגשת כאן, העשויה מג'ינג'ר וחיטה. כתובת: Husitska 74.

Zly Casy – אם הגעתם לפראג במטרה ברורה לטעום בירות מיוחדות ושונות, זהו המקום הנכון עבורכם. הפאב הזה לא מגיש כלל, מתוך עיקרון, בירות פופולריות. לא ניתן למצוא כאן אפילו לא סוג אחד של בירה מוכרת והמונית, ובהחלט לא שום סוג בירה שאפשר לקנות בסופר הקרוב. הפאב הזה מגיש בירות בוטיק ובירות אומן בלבד. לרוב, מוגשים כאן 16 סוגים שונים של בירות מהחבית (לצד סוגים נוספים בבקבוקים), אולם בכוונת בעלי הפאב להתרחב בקרוב ולהציע מגוון רחב אף יותר. הפאב הזה דואג להתעדכן ולהתחדש כל הזמן, ולהציע גם את הבירות החדשות ביותר, שטרם יצאו אל השוק ועוד אי אפשר להשיגן במקומות אחרים. כתובת: Cestmirova 5.

בירה בפראג

בירה צ'כית היא החלק הבלתי נפרד של כל נסיעה לפראג או צ'כיה. כל אחד שמגיע לפראג חייב לטעום את הבירה האגדית, המקומית והטעימה הזו!

זה לא מפתיע שתיירים רבים מגיעים לפראג כדי לטעום את הבירה הצ'כית האמיתית, משום שפראג – לא רק עיר הבירה של המדינה היפה היא גם עיר הבירה של בירה. בפראג ניתן למצוא כל מיני הסוגים של המשקה הלאומי האגדי.

בירה צ'כית ידועה בכל רחבי העולם. מותגים כגון : סטארופרמן, פילזנר אורקוול, באדווייזר, קרושוביצה כבר נמצאים על מדפי חנויות ברחבי העולם. יחד עם זאת, הטעם של טיוטה – הבירה הטרייה מהחבית הוא שונה באופן משמעותי מהטעם של בירה מיוצאת. כך שאם כבר אהבת את הטעם של הבירה צ'כית שנמכרת בארץ, אתם בהחלט צריך לנסות אותה בצ'כיה.

בנוסף למותגים של בירה צ'כית מפורסמים בכל העולם ישנן מספיק מבשלות מקומיות שהמוצרים שלהן שזכו להכרה בכל רחבי הצ'כיה. המותגים כגון Primator, Svijany, AVAR, ועוד רבים אחרים מוגשים במקומות מובחרים בפראג ואין ספק שגם הם ראוים לתשומת הלב שלכם.

להלן הבירות המומלצות בפראג:

Pivovarský Dům

איפה: Ječná / Lípová 15, 120 44 Praha 2 מפה
מתי: כל יום | 11:00 – 23:30
טל.: +420 296 216 666
אתר: www.Pivovarský Dům.cz


מבשלת בירה והמסעדה "בית מבשלת" (פיבוורסקי דום – Pivovarský dům) נוסדו בשנת 1998. במקום מציעים מטבח צ'כי מסורתי נהדר ומינימום 8 סוגים של בירות מיוחדות מבושלות במקום.

אם אתם אוהבים או רוצים לטעום בירת פירות או בירת צמחים, זה הוא מקום טוב לבקר בו. כאן ניתן ליהנות מהסוגים השונים של הבירה החל מבירות בהירה וכהה לא מסוננות, בירה "שמפניה", לאגר, בירה החיטה kvasnitsovoe ועד בירות מיוחדות כמו בירת סרפד, בננה, דובדבן, וניל או קפה. בנוסף יש להם בירת החודש, זאת היא בירה מיוחדת ומתחלפת מדי חודש.

תלוי במצב רוח שלכם, במקום אפשר להזמין סיבוב טעמיות הינו דגימות קטנות של בירות שונות או בירה "ג'ירפה", שזה ברז בירה אישי בשירות עצמי.

Pivovarský Dům מקום גדול יחסית ולאומת סטוטוס של אטרקציה תיירותית זה הוא המקום הפופולרי בקרב צ'כים המקומיים ותיירים כאחד, לכן מומלץ להזמין מקומות מראש.

המבשלה ממוקמת בפינת רחובות Lipova וJecna- הרחוב, מופעלת על ידי אותם האנשים שמפעילים Pivovarský Klub בקרלין.

• חשוב מאוד, להזמין מקומות מראש!


תחבורה ציבורית:
Metro B – Karlovo náměstí, Metro C – I.P.Pavlova, trams 4, 6, 10, 16, 22, 23 – Štěpánská

Krčma U Pavouka

The Spider Tavern

איפה: Celetná 597/17 – Staré Město – Praha 1   מפה
מתי: כל יום | 11:00 – 23:00
טל. +420 224 829 110
אתר: www.krcmaupavouka.cz


לא צריך להמציע מכונת זמן או לנסוע רחוק. בלב העיר ממש ליד כיכר הסטארומסטקי ישנה טברנה מיוחד שחובה לבקר בה. מכל פינה מרגישים את הנשיפות של העבר. האווירה כל כך רומנטית ויחד עם זאת קשוחה. בטברנה המדהימה זו הם לא מפספים אף פרט בדיוק כמו שהם לא מוותרים על אף אחד מהחושים שלנו. יש המון מה לראות, מה לשמוע והכי חשוב, מה לטעום וללגום.

כל ערב מתקיים מופע היסטורי מדהיב שבו תוכלו להנות מקרבות של סייפים, להתבדר על ידי להטוטנים, ולרקוד עם רקדניות בטן יפיפיות. כל הערב המופעים מלווים במוסיקה עכשווית, יין ובירה שזורמים ללא הפסקה וכמובן אוכל טעים ועסיסי שאפשר לאכול אותו בעמצאות ידיים בלבד בדיוק כמו בימי ביניים! האכזבה היחידית יכולה להיות היא חזרה להווה!

משך המופע – כשעתיים וחצי. מחיר המופע כולל ארוחה בת 5 מנות ושתי משקאות.

• חשוב מאוד, להזמין מקומות מראש!

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן