חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רובע מאלה סטרנה – הכירו את "העיר הקטנה"

כל מה שרציתם לדעת על רובע מאלה סטרנה

סביב מצודת פראג נמצא הרובע מאלה סטרנה, זהו אחד הרובעים העתיקים ביותר בפראג אשר הוקם באמצע המאה השלוש עשרה, היא הוקמה על ידי המלך אוטוקר השני בתור העיר הקטנה של פראג.

זהו אחד המקומות הקסומים בפראג שזה יהיה פשוט חבל לא לבקר בו, תוכלו לראות מבנים עתיקים ומיוחדים כמו כנסיות בסגנון עיצוב בארוק, וארמונות מפוארים, כיום רובע מאלה סטרנה הוא אחד מאזורי הבילוי של העיר ויש שם גם חנויות רבות בתי קפה מסעדות ורחובות מקסימים שכיף לטייל בהם.

יש המון מה לעשות בפראג לכן מומלץ לתכנן מראש את הטיול שלכם, אתם יכולים לבלות ברובע מאלה סטרנה חצי יום ולראות חלק מהאטרקציות או לבלות שם גם יומיים ולמצות את האזור שווה לבדוק מה מעניין אתכם ולתכנן בהתאם את הטיול שלכם.

אטרקציות אסור לפספס ברובע מאלה סטרנה
אטרקציות אסור לפספס ברובע מאלה סטרנה

למה כדאי לבקר ברובע מאלה סטרנה

אם אתם מבקרים בפראג רוב הסיכויים שתגיעו לרובע סטרנה זהו אחד האזורים המקסימים ביותר בפראג שגם ככה נחשבת לאחת הערים הכי יפות בעולם, אספנו עבורכם את האטרקציות המובילות שיש ברובע מאלה סטרנה.

הקיר של ג'ון לנון – ג'ון לנון היה הזמר של הביטלס ולאחר מכן הוא פצח בקריירת סולו מצליחה עם רזומה של שירים שהפכו להיות מוכרים ואף סמל בכל העולם, הנוער הצ'כי אשר העריץ את הזמר ואת המסרים החשובים שהוא העביר ועשו עבורו קיר להנצחה עם מילים של הביטלס, הקיר נמצא מיד לאחר שאתם חוצים את גשר קארל המפורסם.

כנסיית סנט ניקולס –  אשר בנייתה הושלמה בשנת אלף שבע מאות שלושים וחמש, זהו אחד המבנים החשובים ביותר בפראג בסגנון הבארוקי בכנסייה יש את  מגדל הפעמונים המפורסם שמתנשא לגובה של שישים וחמישה מטר.

בעבר המגדלור שימש כתצפית וכדי להתריע בפני אש, כיום סנט ניקולס משמש גם ככנסייה וגם כמקום לקונצרטים קלאסיים, שווה לבדוק האם יש קונצרט בתאריכים שאתם מבקרים בפראג זוהי חוויה מדהימה.

רובע הטירה – בסוף רובע מאלה סטרנה נמצא מבנה מרשים הנקרא רובע הטירה, זוהי טירה מקסימה בעיצוב גותי אפל ומיוחד ובאזור של הטירה יש פארקים מקסימים עם נוף נהדר על העיר.

מצודת פראג – על פי ספר השיאים של גינס מצודת פראג זהו מתחם הטירות הגדול ביותר בכל העולם עם שטח עצום של שבעים אלף מטר רבוע שכולו ארמונות, קתדרלות גותיות, חצרות מלכות וכנסיות.

מצודת פראג נבנתה בשנת שמונה מאות שבעים והיא עוצבה במגוון סגנונות אדריכלות, זהו אחד המקומות שתיירים הכי אוהבים לבקר בו ולהתרשם מהעוצמה והיופי של המצודה. 

טרדלניק מסורתי – אם אתם בפראג אז אתם בטח רוצים לאכול את המאכלים המסורתיים שלהם, טרדלניק זהו מאפה מתוק מבצק, זהו אחד המאכלים הטעימים שתמצאו בפראג, בעת טיול ברובע תוכלו למצוא כמה בוטיקים אשר מוכרים את המאפה אתם יכולים לבחור אותו בכמה טעמים, קינמון, סוכר או אגוזים.

מעבר לשלל האטרקציות שיש ברובע מאלה סטרנה זהו גם אזור בילוי מעולה ויש בו כמה וכמה ברים מעולים שמגישים בירות מקומיות ובירות מכל העולם, מסעדות מעולות במגוון סגנונות, בתי קפה רבים שגם בהם תוכלו למצוא טרדלניק, 

כך ששווה לתכנן את הטיול שלכם מאזור מראש שווה לחקור לעומק את הרובע יש בו הרבה הפתעות שמסתתרות בין הסמטאות והרחובות שלו, וכמובן המבנים הרבים מסביב, הקרבה למרכז העיר הופכת את הרובע למאוד אטרקטיבי.

בשעות הלילה שהאורות דולקים הרחוב כולו מקבל אווירה מיוחדת ואתם מרגישים כאילו חזרתם מאות שנים אחורה אל פראג העתיקה, זהו גם אחד האזורים הטובים לשופינג בפראג מה שהופך אותו לאזור אידיאלי לביקור.

רובע סטרנה זהו אחד האזורים המקסימים ביותר בפראג
רובע סטרנה זהו אחד האזורים המקסימים ביותר בפראג

שאלות ותשובות בנוגע לרובע מאלה סטרנה

מאלה סטרנה הוקמה על ידי המלך אוטוקר השני באמצע המאה השלוש עשרה וקרא לה העיר הקטנה של פראג, מאז שם זה דבק בה.

כיום רובע מאלה סטרנה הוא אחד האזורים הפופולרים ביותר בפראג, זהו אזור תוסס מלא בבתי קפה, מסעדות, ברים ועוד אינספור אטרקציות, כמובן שהמבנים ההיסטוריים והעתיקים סביב הופכים את הרובע ליפיפייה ומאוד אהוב על תיירים.

יש כמה כאלה ברובע, אחת מהן זהו הקיר של ג'ון לנון שנותן השראה למי שמבקר בו, בכל הרובע יש המון כנסיות מדהימות וקתדרלות כמו למשל כנסיית סנט ניקולס, וכמובן מעל הרובע נמצאת המצודה של פראג אטרקציית חובה בעת ביקור בעיר.

הרובה נמצא בכתובת Malostranske namesti; 118 26 ניתן להגיע באמצעות חשמלית מספר, 20,22, 12, הרובע נמצא באזור מרכזי כך שאם אתם אוהבים לטייל אתם יכולים להגיע ממרכז העיר בהליכה ולהנות מפראג המקסימה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן