חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרובע היהודי בפראג (בית הכנסת הגדול בפראג)

טיפ לכרטיסים לרובע היהודי: במקום לעמוד בתור הארוך ליד בית הכנסת פנקס (ובית העלמין העתיק) אפשר לרכוש כרטיס ב- Jewish Quarter Information & Reservations Center, ברחוב maizelova 15' v, התור קצר הרבה יותר וגם עומדים בתוך חנות ולא בחוץ. יש כמה סוגי כרטיסים במחירים של 350 ו-500. אמרו לנו שבית הכנסת הספרדי בשיפוצים.

בית הכנסת הגדול בפראג הוא בית הכנסת הגדול והעתיק ביותר בעיר. הוא נבנה בסגנון מורי, עם מגדל גבוה וכיפה גדולה.

בית הכנסת הגדול בפראג הוא בית כנסת ששופץ לאחרונה, שעומד במקום של בית כנסת ישן משנת 1859. המבנה תוכנן על ידי האדריכל מקס סקלדנובסקי ונבנה בין השנים 1868-1874. בית הכנסת ממוקם ביוספוב, המכונה גם הרובע היהודי, והוא יכול להכיל עד 2,000 איש.

הגטו היהודי של פראג ממוקם בסמוך לכיכר העיר העתיקה והוא אחד הרובעים היהודיים הבודדים שנותרו באירופה.

בית הכנסת הגדול בפראג הוא אחד מציוני הדרך החשובים בעיר. הוא ממוקם בתוך הרובע היהודי, שהיה פעם גטו ליהודים שחיו בפראג.

ההיסטוריה של בית הכנסת הגדול מעניינת למדי. הוא הושלם בשנת 1866 והוא החליף בית כנסת ישן יותר שנשרף על ידי פורעים. בית הכנסת החדש תוכנן על ידי יוסף הלבקה ויש לו אדריכלות מורית עם כיפת בצל ומגדל מינרט.

בית הכנסת שימש למטרות שונות במהלך השנים, בין היתר כמחסן במלחמת העולם השנייה וכמחסן ליצירות אמנות מרחבי אירופה בתקופת הקומוניזם. כיום, הוא משמש גם כבית תפילה וגם כמוזיאון המוקדש לשימור המורשת היהודית בפראג.

מה צריך לדעת על טיול ברובע היהודי של פראג?

1. בית הכנסת בפראג הוא בית הכנסת הגדול באירופה, והוא גם בית הכנסת הפעיל העתיק ביותר באירופה.

2. בית הכנסת הגדול של פראג הוא לא רק מקום לפולחן יהודי אלא גם מוזיאון עם תערוכה על התרבות היהודית.

3. יש שרידים רבים מהגטו היהודי בפראג, כמו בתי כנסת ובתי קברות.

הרובע היהודי בפראג הוא מיקום בעל משמעות היסטורית עבור העם היהודי. ברובע היהודי בפראג נמצא בית הכנסת העתיק והגדול באירופה, בית הכנסת הישן-חדש.

בית הכנסת הישן-חדש נבנה בשנת 1270 ונקרא במקור בית הכנסת "החדש" משום שנבנה על בית כנסת ישן יותר. הוא מכונה גם בית הכנסת "הישן" בשל גילו.

בית הכנסת הגדול או בית הכנסת המרכזי של פראג נפתח ב-18 בספטמבר 1902 ועוצב על ידי אדולף לוס.

הרובע היהודי של פראג הוא רובע בעיר שהיה מיושב במקור על ידי יהודים. הרובע היהודי הוא אחד החלקים היפים והמשמעותיים ביותר מבחינה היסטורית של פראג.

הגטו היהודי בפראג הוקם על ידי הקיסר יוסף השני בשנת 1784. הוא הופרד משאר חלקי העיר ותושביו נאלצו לחיות בו למעלה מ-100 שנה. הגטו כלל בעיקר שני רחובות, כאשר בכל זמן נתון התגוררו בו כ-1,000 איש.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן