חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פראג למטיילים פעם ראשונה – 5 אטרקציות תיירותיות ששווה להכיר!

מגיעים אל פראג בפעם הראשונה? להלן 5 אטרקציות תיירותיות ששווה להכיר בטיול ראשון בעיר פראג! כל מה שמטייל ישראלי צריך לדעת לקראת הגעה פעם ראשונה לעיר הבירה של צ'כיה הלוא היא פראג!

פראג הינה הבירה הקסומה של צ'כיה , אשר מאופיינת כלב כל אירופה. פראג ממוקמת באמצע אזור בוהמיה ואף קיימים בה מעל למיליון תושבים. לעומת ערים אירופאיות שונות, שומרת העיר על צביון ספציפי, אשר מלווה אותה המון שנים. מפאת המבנים הארכיטקטוניים הנפלאים, מבנים בעלי מובן היסטורי של הרבה שנים, נחשבת העיר לאחת מן הערים הכי חינניות, אשר פוקדים אותה הכי הרבה תיירים באירופה.

פראג למטייל הישראלי

מכך נובע, כי אין בכך תדהמה שהמטייל הישראלי מרבה לבקר בעיר  פראג,  אשר רשימת האטרקציות בה הינה רבה ואף קיימים בה מנעד רב של מקומות אשר מומלץ לפקוד אותם. פראג מתחלקת לעיר החדשה וכן לעיר הישנה, בה נמצאים גשר קארל, הרובע העתיק, הרובע היהודי, ומן העבר השני מאלה סטרנה ביחד עם עוד כל מיני רובעים וכן כל מיני אטרקציות.

  1. אטרקציות בפראג – אטרקציות ברובע המצודה בפראג – צריחיה של מצודת פראג שולטים בקו הרקיע של פראג והן אפשר להבחין בהם מכל נקודה בעיר. המצודה הזאת נרשמה בספר גינס כמצודה הכי קדומה, הגדולה בכל המדינות שעל פני הגלובוס. במהלך ההיסטוריה פרג ניצבה בפני פלישות, שריפות ומלחמות ונבנתה מחדש מספר פעמים, מה שמבהיר את המנעד הרב של סטייל הבנייה שלה. במציאות העכשווית מהווה המצודה את מקום מושבו של נשיא צ'כיה וכל שעה אפשר להתבונן בטקס של חילופי המשמרות באזור. המבנה הכי מודגש במקום של המצודה הינו קתדרלת סנט ויטוס , אשר מורכבת מסטייל הגותי ומגדל השעון. עבור מי שמטייל פה יצטרך כמה שעות טובות, כדי להתוודע לגנים, לארמונות, המוזיאונים, האולמות שבה. הכניסה לחלקי המצודה, מלבד קתדרלת סנט ויטוס, כרוכה בעלות.
  2. פראג אטרקציות לילדים – פארקים וגני משחקים – גם באמצע העיר פראג ניתן לאתר המון גינות ואף המון פארקים. מספר מהם מוסתרים מעין המתבונן, אך ניתן להסתייע במדריכים, על מנת לאתר אותם. אחד מהם הינו הגן הבוטני של העיר אשר בו גדלים צמחים ופרחים מכל הסוגים ברחבי תבל. בגן הבוטני באפשרותכם לטייל בחממות ספציפיות, כמו למשל –  הפאטה מורגנה – החממה הכי גדולה של מדינות מעבר לים והן להציץ בכרם הענבים של טרויה, ממנו מייצרים אלכוהול איכותי. פראג מוכרת אין רק בפארקים וכן בגנים עבור ילדים, כי אם אף ביחסה הלבבי כלפי הילדים הקטנים. במידה והנכם תרים אחרי ראיה לכך, תשמחו על האינפורמציה כי בהמון מסעדות, בכל שטחי העיר פראג, קיימות פינות משחק לילדים רכים בשנים.

יותר טוב מדיסנילנד –  במידה וכבר פקדתם את הלונה – פארק הדקורטיבי? כאשר הנכם מגיעים לפראג, הנכם מצויים באזור אשר הינו כפי פארק ענק – רק שזה הדבר הממשי. אך במידה והילדים שלכם עדיין מעוניינים בעוד בידור, תיקחו אותם אל גן החיות של העיר –  אחד מן שבעת גני החיות הטובים במדינות זרות. באפשרותכם לעשות שימוש ברכבת ספציפית בגן החיות, שתוליך אתכם לסיבוב בכל ההאזור הענק של הגן וכך תתוודעו אל החיות המגוונות שבו. עוד אטרקציה מקורה בפארק המים אקווה פאלאס פראג אשר בה באפשרותכם להתגלש במגלשות מים מלאות באדרנלין.

  1. פארק אטרקציות לחורף או לקיץ? מה צריך לדעת? אמנם השארנו את העניין הזה לנקודה שמתקרבת לסוף המאמר, אך אין עוררין על כך כי הדבר מאוד משמעותי לכל ההורים אשר מתכננים טיול לחוץ לארץ. בפראג באפשרותכם להתנייד בכיף, ללא חשש, במשך היום. אמנם בשעות הלילה רצוי להימנע מטיול ברחובות הריקים, אך אין נשקפת כל סכנה. בשעות הלילה מומלץ לכם לעשות שימוש  בשירות המוניות הרשמי או אובר. פרמטרים פורמליים מורים על זאת כי פראג בטוחה לתיירים, אך עדיין מומלץ להישמר מפני כייסים, כמו בכל עיר תיירותית במדינה שמעבר לים. כמו כן, כל הזמן תתבוננו לשני הצדדים כשהנכם חוצים את הכביש ואף תיתנו את הדעה שלכם כי אמנם להולכי רגל קיימת זכות קדימה אל מול אוטובוס, אך לחשמליות כל הזמן קיימת  זכות קדימה על פניכם.
  1. פראג אטרקציות לצעירים – תחבורה ציבורית מעולה ומהנה לילדים – שמא תבכרו להיעזר במוניות, אשר עלותן סבירה בהחלט, אך העיר מעניקה לכם תחבורה ציבורית מהימנה ואף נינוחה. ילדים ייהנו מהחוויה של נסיעה ברכבת התחתית או בחשמלית לפחות פעם אחת. התחנות במטרו דקורטיביות ומעוטרות ואף מומלץ לפקוד אותן עם ילדים. כדאי לכם לקנות כרטיסים ולתפוס את הרכבת במוזיאון הלאומי, בכיכר ואצלב ולנסוע אל תחנת מלוסטרנסקה  אשר מתחת לטירת פראג. בדרך אף תחסכו בעת, ואף תיהנו ואף תפגשו את תושבי העיר המקומיים החביבים כל כך.
  2. פראג אטרקציות חובה – רובע לסר , אשר ממוקם בצד המערבי של נהר הוולטבה, מוכר ברחובות שלו והן בכנסיות היפות שבו. אווירת המאה ה- שמונה עשר שוררת במקום בכל אחד מהבניינים והן כדאי לכם להיכנס לאחד מבתי הקפה וכן המסעדות הרבות שבפראג. הבית הרוקד הוא חוויה שצריך לראות ולהתפעל ממנה לפחות פעם אחת. הקיר של ג'ון לנון מהווה אחד מן המקומות הלא צפויים בעיר. מדובר בקיר שופע בציורי גרפיטי, שעשו בו שימוש בתום הרצח של ג'ון לנון, מקור לפריקת התסכול של מתנגדי הקומוניזם בפראג. כתובות אנטי קומוניסטיות נרשמו על גבי הקיר הנ"ל ולאחר נפילת הקומוניזם נוספו יותר כתובות לטובת השלום. 

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן