חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פראג בחודש ספטמבר 6 ימים

רוצים לטוס לפראג בחודש ספטמבר? יש כמה דברים שחשוב לדעת על חופשה בחודש ספטמבר בפראג! להלן סיכום טיול תכנון מסלול מסודר מוכן אל 6 ימים מלאים בעיר פראג. אז מה לעשות בכל יום בחופשה במשך 6 ימים? קראו!

ביום הראשון נחתנו בלילה ולקחנו 119 ואז 20 כדי להגיע למלון.

ביום השני התחלנו במצודה-
אנחנו חושבים שהקתדרלה וסמטאת האליכמאים הם הדברים הכי שווים שם ולגמרי שווה לשלם כדי להכנס לכל הקתדרלה, אל תוותרו עליהם. לקחנו אודיו באנגלית אבל זה היה מיותר וגם הגביל אותנו כי היינו צריכים להחזיר אחרי כמה שעות(ולחזור להתחלה בשביל זה). יש כמה שילובים של כרטיסים, זה תלוי בין שתי הקופות במשרד, תסתכלו שם קודם כי הן מצפות שנדע איזה כרטיס אנחנו רוצים. הטירה עצמה לא מדהימה(מבפנים) אבל מבנה 2 הוא מוזיאון מעניין. עלינו לגנים שמשמאל כשנכנסים והם היו די משעממים.

אחכ המשכנו למוזיאון היהודי- הם מחלקים מפה בעברית. הרוב מרוכז באותו גוש(ועוברים מאחד לשני) חוץ מבית הכנסת הישן-חדש שמעבר לכביש בערך, והמוזיאון הספרדי שהכי שווה מכולם ואל תוותרו עליו. יש תצוגות די יפות בכל הבתי כנסת. בחלק גם בעזרת נשים יש תצוגות.
המשכנו למוזיאון האלכימאים שממש קרוב לשם- עניין ממש את חבר שלי אבל ההדרכה מרכזית מאד והיא באנגלית, אז צריך להבין אנגלית בשביל זה. המדריכה הייתה מקסימה עם המון ידע וענתה על הכול. שווה לחלוטין. המשכנו לפלדיום ואכלנו שם בקומה האחרונה.

ביום השלישי לקחנו סיור עם פראג טו גו לצלסקי קרומבלוב. המדריכה הייתה מקסימה והכול תקתק(הם אוספים מהמלון). המחיר מעולה(1050 קרונות או 40 יורו). זו עיירה יפה מאד, פשוט זו נסיעה ארוכה ואנחנו הצטערנו שלא ניצלנו את היום הזה לעוד דברים בפראג.

ביום הרביעי התחלנו בגן הבוטני- זו נסיעה בחשמלית ואז באוטובוס(אם אני זוכרת נכון 12 ואז 112 אבל לא בטוחה). הגן הבוטני מדהים, ציפנו להרבה פחות וממש התלהבנו. נורא יפה שם ויש משם אחלה נוף וזה די זול. דבר חשוב- ברגע שיוצאים ממרכז פראג אף אחד לא יודע אנגלית. צריך לקחת את זה בחשבון ולעשות את כל הבירורים לפני ופשוט לשלם. יורדים מקו 112 וחוזרים לכיוון ממנו בא. אתם תראו את הגפנים ושילוט בצכית שאפשר לזהות בו את המילה בוטני.
המשכנו לטירה- לא נכנסנו פנימה. החצר יפה מאד ויש מבוך.
אחכ הלכנו לגן החיות- הוא עצום. יש כלובים שממש קרובים בהם לחיות. כשאנחנו הגענו היו חיות שלא היו. יש זמני האכלה בכלובים ורובם בין 11 ל15 אז אולי שווה לבוא לשם בשעות הללו. גם שם הפקידות לא יודעות אנגלית. ולנו הייתה פקידה מאד מאד לא נחמדה שכעסה עלינו על זה שאנחנו מנסים לדבר איתה באנגלית. אבל אחרי קניית הכרטיסים יש כזה i ובו יש צעירים שיודעים אנגלית(לפני הכניסה לגן חיות) ואפשר לדבר איתם ואז לחזור לשלם. בפנים משמאל יש מדרגות ואחריהם חנות מזכרות שמוכרת בקופה מפה ב-5 קרונות באנגלית שממש עזרה לנו, ממול יש מקום לאכול, זה כזה מזנון שבוחרים אוכל ובסוף יש קופה. האוכל סבבה יחסית. יש תפריט באנגלית תלוי. המוכרים לא יודעים אנגלית.
הגן עצמו על הר, אפשר לעלות להר ברגל, ואפשר לקנות במכונות ליד הרכבל כרטיס ב 25 קרונות לאדם(חייב שיהיה בדיוק) ולעלות בו. אבל זה פשוט כיסא שנע על מסילה באוויר אז זה די מפחיד, כשמגיעים למעלה יש נוף מדהים.
אחכ חזרנו לכיכר ליד גשר קארל(שוב 112 ואז 12). הלכנו לקיר של לנון ולגשר המנעולים. מיותר ממש ממש. אין שם כולם מעניין. פשוט גרפיטי וגשר עם מעט מנעולים(לתחושתנו כמובן). האי קמפה יפה. אחרי זה הלכנו עד שהגענו למסעדה איטלקית מדהימה(!!) ממש מומלצת, חזרנו לשם שוב. קוראים לזה San carlo זה נמצא קרוב לגשר קארל מהצד של המצודה.

ביום החמישי התחלנו מגבעת פטרין אנחנו הגענו מלמעלה ולכן ברגל(כי המלון שלנו היה ממש קרוב אליה לאיפה שהמנזר). אפשר לעלות עם הרכבל למעלה. לעלות על מגדל תצפית עולה כסף(200 נראלי אם עולים במעלית). התצפית מדהימה. אל תוותרו עליה. אחכ הלכנו בפארק של הגבעה. הוא מקסים ונהננו ממנו ממש. למרגלות הגבעה, יש את האנדרטה לקורבנות הקומוניזם. שווה להסתכל.
לקחנו חשמלית למצודת ויישהרד ירדנו בקרבת מקום והלכנו לשער הלבנים. יש שם מוזיאון קטן שעולה 60. סיור קצרצר אל תוך השער(!) כשבתוכה גם חלק מהפסלים המקוריים שהיו על גשר קארל, לפני מראים סרטון עם הסבר על כל השערים שהיו בעיר ומאירים על מפה תלת מימדית איפה בעיר זה. יוצאים על הגבעה של המצודה תעלו עוד קצת לתצפית מדהימה מזווית אחרת. זה פארק מקסים ממש. אחכ הלכנו למסעדה פסטה פרסקו שהומלצה פה וממש התבאסנו. אם אתם באים תזמינו מקום מראש, אחרת מחכים מלא. זה מקום די פלצני. אבל יש שם סימון של צימחוני בתפריט למי שרלוונטי.

ביום האחרון התחלנו בשיט בפדלים (חוצים את גשר קארל ופונים ימינה אם באים מהמצודה אחרי עוד גשר יש שם ספינות זה עובד מעשר) חייבים לחתור/לדווש(תלוי מה לקחתם) שם אחרת נסחפים אז זה יכול להיות די קשה. אחרי השיט לקחנו מטרו לפלדיום ואכלנו שם, אחכ הלכנו לכיכר העתיקה לראות את השעון ואת מגדל אבק השרפה ולחנות שוקולד, אחרי הלכנו לחנות צעצועים, היא מדהימה(!) הפרפרים למטה(עולה 150 לאדם). חזרנו למלון ולקחנו הסעה לשדה התעופה.

עוד כמה דברים חשובים- *מזג האוויר הפכפך. תהיו מוכנים גם לקיץ וגם לחורף. *צריך כסף קטן למכונות של התחבורה ציבורית ולשירותים(50 ומטה) אז תנסו לדאוג שיהיה לכם.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן