חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג

כל מה שצריך לדעת על פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג

אם אתם מחפשים יעד לחופשה בסתיו פשוט תסעו לפראג, אחת הערים היפות בעולם שהתרבות היא חלק מרכזי, לאורך כל השנה יש אירועים בפראג ובעונת הסתיו יש את פסטיבל הסתיו הבינלאומי אשר נוסד בשנת תשעים ושש.

פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג הוא פסטיבל מוזיקה אשר מארח את מיטב האמנים בעולם, לאורך כל ימי הפסטיבל יש הופעות במגוון במות ברחבי פראג חגיגה אמיתית של מוזיקה באיכות וברמה הכי גבוהה, פסטיבל הסתיו נחשב לאחד האירועים המרכזיים בפראג ובצ'כיה בכלל.

אז אם אתם מתכננים טיול לתקופת הסתיו סעו לפסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג במיוחד אם אתם אוהבים מוזיקה ואווירה טובה, שימו לב בתקופת הפסטיבל מגיעים לעיר המון תיירים כך שהעיר נמצאת בתפוסה יחסית מלאה כדאי לתכנן את הטיול מראש מבחינת מקום לינה וטיסות.

מה צריך לדעת על פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג

פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג מתקיים מדי שנה כמובן בעונת הסתיו, הפסטיבל התחיל בשנת תשעים ושש כאירוע צנוע עם תקציב נמוך יחסית אך כבר מהרגע הראשון הוא נחל הצלחה והתפתח לאין שיעור בשנים האחרונות עד שהפך להיות אחד הפסטיבלים החשובים ביותר בצ'כיה.

בשנים שהפסטיבל קיים הוא הביא מספר מרשים של אמנים בינלאומיים גדולים לפראג שלרובם זוהי הייתה ההופעה הראשונה על אדמת צ'כיה, 

ברגעי השיא של הפסטיבל הוא הפגיש את הזמר האמריקאי גרגורי פורטר ונגן האמונד הצ'כי אונדריי פיביץ', פגישה שהובילה לשיתוף פעולה ביניהם, באלבום שאחר כך זכה בגראמי עבור פורטר.

שיתוף פעולה מעניין נוסף היה של האמן בובי מקפרין עם דן ברטה והפילהרמונית הצ'כית. בין השנים אלפיים ושלוש עשרה לאלפיים ושמונה עשרה, הכנר הבריטי דניאל הופ,קיים מופע שנקרא תקווה לפראג, שהתקיים על במה צפה שנבנתה במיוחד על נהר הוולטאבה בלב ליבה של פראג. 

הקונצרט שודר והוזרם בכל רחבי העולם בהפקה משותפת עם הטלוויזיה הצ'כית עם חברות הפקה בינלאומיות, שהיווה השראה לפסטיבל החדש של הסתיו באוויר הפתוח, המטרה של הפסטיבל היא לחבר בין מוזיקה קלאסית מוקדמת ועכשווית,יחד עם ג'אז, היפ הופ ומוזיקה אלקטרונית.

כאמור ההופעות מתקיימות ברחבי העיר חלקן הופעות גדולות של אמנים מפורסמים לצד הופעות קטנות ואינטימיות של אמנים פחות מוכרים מה שלבטח יכול לספק הפתעות בעיקר למי שאוהב לשמוע מוזיקה חדשה.

בכל שנה מגיעים לפסטיבל אמנים ענקיים כמו למשל,הרבי הנקוק, סוני רולינס אני ג'ז מובילים, מלחינים עכשוויים גדולים כמו סטיב רייך וטרי ריילי, 

הרכבים פורצי דרך במוזיקת היפ הופ דה לה סול ואמנים צ'כים מפורסמים כמו כותב השירים ג'ירי סוכי, כאמור כל אלה לצד אמנים פורצי דרך חדשים.

מומלץ לבדוק את התוכנייה של הפסטיבל כדי לראות אילו אמנים מופיעים כאשר אתם מגיעים, פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג כל כך מגוון כך שכל אחד יכול למצוא את הסגנון שלו ואת ההופעות שמסקרנות אותו, 

ההופעות עצמן נערכות במקומות מקסימים ברחבי העיר כמו התיאטרון המקומי או ברים עתיקים מה שבטוח זוהי חוויה מדהימה של מוזיקה.

בכל מקרה טיול לפראג זהו פתרון מעולה לחופשה מדהימה כך שביקור בימי הפסטיבל רק מעצים את החוויה, 

זוהי גם תקופה שהעיר נמצאת באווירה טובה אווירת פסטיבל כאשר כמעט בכל מקום בעיר יש אירועים מעניינים בכל סגנון אפשרי כדאי לראות להקות מתחילות מקומיות אין ספק שתהיו מופתעים לטובה מהיצירתיות של האמנים בפסטיבל.

תקופת הסתיו היא אחת התקופות היפות ביותר בפראג כאשר בכל העיר יש שלכת של עלי זהב, זאת גם הסיבה שפראג נקראת בסתיו עיר הזהב, 

אם אתם מבקרים בעיר עם ילדים אתם בהחלט יכולים למצוא מגוון אירועים המתאימים להם, במיוחד לבני נוער שלהם יש המון מוזיקה עכשווית

שאלות נפוצות על פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג

פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג זהו פסטיבל מוזיקה המתקיים בכל שנה בפראג הפסטיבל מתקיים בעונת הסתיו משם לקוח גם שמו בדרך כלל הפסטיבל מתקיים לקראת סוף חודש ספטמבר, מומלץ לבדוק מתי בדיוק מפני שזה יכול להשתנות בכל שנה.

מדי שנה מגיעים לפסטיבל אמנים מפורסמים גדולים מרחבי העולם לדוגמא בשנים האחרונות הופיע אמן הג'אז האדיר הרבי הנקוק, יש גם המון הופעות קטנות של אמנים פחות מוכרים שמאוד כדאי לעקוב ולראות בפסטיבל.

פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג מתקיים בכל רחבי פראג, יש במות שהקימו ברחבי העיר אך רוב ההופעות מתרחשות באולמות הקונצרטים, ברים, מועדונים ועוד מקומות מעניינים ברחבי העיר.

כן מאוד כדאי במיוחד אם אתם אוהבים מוזיקה איכותית, הפסטיבל מלא בהופעות מעולות במקומות מיוחדים ובאווירה נפלאה, כל זאת קורה בתקופה היפה ביותר בפראג כאשר העיר נמצאת כולה בשלכת, אם אתם מתכננים לבקר בפראג בתקופת הפסטיבל מומלץ לתכנן ולסגור מה שצריך מראש מפני שהעיר נמצאת בתפוסה די מלאה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן