חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג

כל מה שצריך לדעת על טיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג

ההיסטוריה של פראג הולכת מאות שנים אחורה אל ימי הביניים האפלים, זה ממשיך גם בתקופה בה שלט הקומוניזם בצ'כיה שאז עוד הייתה נקראת צ'כוסלובקיה, המלחמה הקרה סיפורי טרור, 

תעמולה, אסירים פוליטיים, הוצאות להורג מרגלים ושקרים, היו המאפיינים של אותה תקופה אפלה בהיסטוריה של צ'כיה.

אחד המקומות בפראג שמסכמים את התקופה הזו בצורה הכי טובה זהו טיול סביב בונקר פצצת האטום שם תוכלו לראות את המקום בו כל זה קרה, 

פראג מלאה באטרקציות מגוונות טיול סביב בונקר פצצת האטום זוהי חוויה מרגשת וחשובה עבור כל מי שמגיע לביקור בפראג.

טיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג

להזמנת כרטיסים

מה יש לראות טיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג

סיור סביב בונקר פצצת אטום בפראג הוא אחד הסיורים המעניינים בעיר, זהו סיור של שעתיים בו אתם נכנסים אל בונקר גרעיני אמיתי ששימש את הצבא הצ'כי בתקופת המלחמה הקרה, אתם לומדים על הפלישה הסובייטית לעיר בשנת אלף תשע מאות שישים ושמונה.

בין היתר אתם רואים מבנים חשובים בעיר כמו למשל בניין המשטרה החשאית לשעבר, אנדרטת מהפכת הקטיפה, מחוז הפועלים של פראג, המבנה בנוי עם ארכיטקטורת בטון סוציאליסטית טיפוסית בסגנון שנות השישים והשבעים

גולת הכותרת של הסיור זהו שריד ייחודי של המלחמה הקרה, בונקר גרעיני אמיתי משנות החמישים אשר מוסתר בעומק של ארבע קומות מתחת לפני האדמה.

סיור סביב בונקר פצצת אטום בפראג הוא אחד הסיורים המעניינים בעיר

הבונקר הוא אדיר בגודלו והוא נבנה כדי שיוכל לאכלס חמשת אלפים אנשים כדי לשרוד פיצוץ גרעיני, הבונקר נמצא מאחורי דלת כבדה במשקל המדהים של ארבעה טונות זוהי דלת מדהימה שצריך לראות אותה במציאות כדי להבין את הגודל והעוצמה שלה.

מעבר לבונקר המדהים יש במקום גם מוזיאון המוקדש כולו להיסטוריה של המלחמה הקרה, תוכלו להתרשם מתערוכות היסטוריות מאוד מעניינות וחשובות על  מלחמה גרעינית, הציוד הצבאי, בו השתמשו באותם ימים וכמו כן גם אוסף פריטי הגנה אזרחית מדהים עם פריטים מאוד מיוחדים שלא יצא לכם לראות בשום מקום אחר.

הסיור המודרך לוקח אתכם להיסטוריה של צ'כיה החל מתחילת המאה העשרים ועד לסוף תקופת המלחמה הקרה ונפילת הקומוניזם בצ'כיה, יש כמה סוגים של סיורים כך שאם לא בא לכם סיור של שעתיים שלמות יש סיור קצר יותר וממצה יותר של כמעט שעה וחצי.

טיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג

להזמנת כרטיסים

הסיור הקצר עוסק במקומות הקשורים לאירועים משמעותיים בהיסטוריה של צ'כיה, אישים שהיו משמעותיים באותה תקופה בהיסטוריה של צ'כוסלובקיה עוד לפני שהופרדה לשתי מדינות, תקבלו הסברים על אירועים משמעותיים שקרו כמו מהפכת הקטטה, תלמדו איך האזרחים הגנו על עצמם באות שנים ואפילו הדגמות מעשיות של ציוד לחימה עתיק.

הסיור הארוך יותר הוא מעט יותר ממוקד ומשלב תכנים נוספים, הסיור יוצא ממרכז העיר ועוסק בהיסטוריה רחבה יותר מבחינת התוכן, יוצאים ממרכז פראג דרך טיול למקומות חשובים בהיסטוריה של התקופה הקומוניסטית, היסטוריה של צ'כוסלובקיה בתקופת הקומוניזם בין השנים ארבעים ושמונה עד שמונים ותשע אז נפל המשטר הקומוניסטי.

בין היתר אתם שומעים עובדות מסקרנות על אותה תקופה, תעברו גם באנדרטה של סטלין, הסיור מסתיים בבונקר עמוק באדמה לא לפני שאתם מקבלים הסבר על המבנה, ביקור בתערוכות של מוזיאון המלחמה הקרה והגנה אזרחית 

בסיור בבונקר תעברו גם תעברו גם באנדרטה של סטלין
בסיור בבונקר תעברו גם תעברו גם באנדרטה של סטלין

שאלות ותשובות בנוגע לטיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג

טיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג הוא אחד הסיורים הממצים ביותר בעיר אשר עוסקים בתקופה של המלחמה הקרה והשלטון הקומוניסטי, אחד המקומות המעניינים בעיר מבחינת ההיסטוריה האפלה שלה.

טיול סביב בונקר פצצת אטום וקומוניזם בפראג יעלה לכם עשרים ושמונה יורו והוא כולל סיור מודרך, ביקור במוזיאון ההיסטורי של המלחמה הקרה וכמובן בבונקר עצמו.

הסיור מתחיל בכתובת: Male Namesti 459/11, Praha 1, 11000 כדי לשים גוגל מפות כך תוכלו להגיע בקלות לנקודת המפגש.

בעיקרון אין שום בעיה להגיע עם ילדים אך לא בטוח שזו האטרקציה הכי אידיאלית עבורם.

כאן ניתן לרכוש כרטיסים

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן