חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופ"ש בפראג טיפים והמלצות למטיילים בחג המולד

רוצים לטוס לפראג לסופ"ש בתקופת חג המולד? לפניכם טיפים על חופשה זוגית בפראג בסוף שבוע של הכריסמס! המלצות על סופ"ש בפראג למטיילים ישראלים בנושאי מחירים, רובע יהודי, קונצרטים, מסעדות ועוד..

סיכום סופ"ש אחרון בפראג היפה, המקושטת והמוארת. שוברים מגרופון באפריל, 1143 ש"ח לאדם, כולל טיסות אל-על, העברות ומלון 5 כוכבים. נסענו שני זוגות. בהלוך הייתה טיסת דרימליינר מדהימה בחזור סן-דור (התגעגעתי ללואו קוסט, שם לפחות אי אפשר להשעין את גב הכיסא ולכן פחות צפוף). מלון ESPLANADE שהוצע לנו אחרי שבדיל המקורי נכתב גרנדיור אבל הייתה טעות במחיר. המלון נמצא ליד שדרות וואצלב, קיים מ-1927 ושומר על נראות בהתאם (לא ישן אבל העצוב כזה). אחלה מלון ומיקום מלבד העובדה המוזרה שגובים כמה שקלים על קפוצ'ינו בבוקר. לסיכום כמה המלצות ואי-המלצות.
המלצות: המלצה חמה על הטיול פראג על הגג, עם המדריכה מור הנהדרת (מהסיורים של פראג עם בר), מחיר 20 אירו לאדם. הוזמן מראש. מטיילים בשעות בין הערביים והערב במקומות שבדרך כלל לא מגיעים אליהם בשעות האלה ולכן כדאי מאוד, טיילנו במצודה וירדנו באזור מוזיאון קפקא (פסל הגברים המשתינים), קיר ג'ון לנון, גשר קארל, ועד לgood food שם הסתיים הסיור. מור מדריכה נהדרת, צעירה בעלת ידע רב, נחמדה וסבלנית. ואם כבר הזכרתי good food אז אולי הם היו הראשונים להמציא אבל בכל פינה יש טרדלניק עם גלידה וכולם נראים אותו דבר. בכלל טרדלניק (שאנחנו קוראים לו קיורטוש) נכנס לצ'כיה רק לפני עשור בערך, זה לא האוכל הלאומי שלהם אבל בהחלט נראה כזה.
העיר מקושטת, מלאה עצי חג-מולד בכל מקום, אורות צבעוניים, שדרת וואצלב ובה אורות מנצנצים בשלל צבעים מתחלפים, לא לפספס. השווקים עצמם, בניגוד לווינה למשל שם יש הרבה ודוכני מתנות, הם בעיקר דוכני אוכל (שחוזרים על עצמם… נקניקיות) ושתייה (שתינו כל כך הרבה יין חם, פונץ' חם ועוד כי זה טעים וכל כך זול). אבל כיף גדול לטייל ולספוג את האווירה.
מסעדת Tiskárna מעולה פלוס, אוכל צ'כי, מסעדה מעוצבת עם מנות לאינסטגרם אבל גם טעימות מאוד.
צ'יינג' מומלץ Artesa, spořitelní družstvo, נמצא ברחוב 3CJJ+MG Prague, Czechia, די קרוב למלון גרנדיום. השער הכי טוב שקיבלנו.
מחירים: האוכל זול (לא כמו בולגריה או רומניה) אבל זול ברמה של 50 ש"ח לארוחה לאדם. באופן מפתיע גם בדוכן הקיורטוש הכשר מוכרים אותו ואת היין החם במחירי העיר.
טיפ לכרטיסים לרובע היהודי: במקום לעמוד בתור הארוך ליד בית הכנסת פנקס (ובית העלמין העתיק) אפשר לרכוש כרטיס ב- Jewish Quarter Information & Reservations Center, ברחוב maizelova 15' v, התור קצר הרבה יותר וגם עומדים בתוך חנות ולא בחוץ. יש כמה סוגי כרטיסים במחירים של 350 ו-500. אמרו לנו שבית הכנסת הספרדי בשיפוצים.
קונצרט: אנחנו לא מכירים מוזיקה קלאסית פרט לכמה יצירות מוכרות אבל החלטנו שזה המקום לראות קונצרט. בחרתי קונצקט של שעה (שלא יהיה ארוך מדי) של תזמורת מיתרים ומה שחשוב היה המיקום – בבית העירייה הישן Municipal House, הבניין יפה מבחוץ ומבפנים. האקוסטיקה נהדרת, ממש מומלץ.
תחבורה ציבורית: כמעט אין צורך, אם המלון במרחק הליכה מהאתרים. השתמשנו שלוש פעמים בהובר, מחיר זול (למשל 160 קרונות לרגלי המצודה, 60 קרונות לבניין המרקד), היה יעיל מאוד וזול.
וכמה דיס המלצות: התאטרון השחור imag – המופע שנקרא גלקסיה. חצי ממנו בכלל לא תיאטרון שחור אלא קטעי משחק פנטומימה טיפשיים לחלוטין. וגם בחצי שהוא כן תיאטרון שחור הרמה ממש נמוכה. הייתי במופע הזה כשהיו בארץ לפני עשרים שנה אולי, ולפני שנתיים וחצי בפראג ומשהו השתנה. האקרובטיקה, משחקי האור והצל (אז לא ראו בכלל אנשים רק אורות וצללים), במופע הזה רואים את האקרובטים וכל האפקט הולך. המסעדה הברזילאית Brasileiro U Zelené žáby', שאכלנו בה כשעוד קראו לה אמביינטה לפני עשרים שנה באותו המקום ומאז בעלי רוצה וחולם לחזור לשם.
אז אי אפשר לומר שהתאכזבנו אבל המלצה אחת: חכו לקראת סוף הארוחה לנתחים הטובים, הם נוטים לשים חתיכה ממש קטנה בכל פעם אבל אפשר לבקש יותר. המסקנה של בן זוגי חובבהבשר היא שהיה מעדיף לשבת במסעדה טובה ולאכול נתח סטייק טוב לבחירתו, לדעתו חלק מהבשר שהוגש היה פחות טעים, החברים שהיו איתנו הסכימו. אני לא אכלתי בשר ומבחר הסלטים היה עלוב ולא טעים.
ואי אפשר בלי להזכיר קניות, אז נתחיל מהסוף – בלי דרזדן. היינו רק עם טרולים ולכן מוגבלים בכמות הקניות אבל מה שבאמת שווה הם מוצרי הטואלטיקה (דאודורנטים וכו) ונעליים בדייכמן וב-CCC היו מבצעים טובים.
ודבר אחרון וחשוב: לכל מי שחוזר מפראג עם אל-על, אחרי ביקורת הדרכונים מגיעים לדיוטיפרי. הבידוק האישי ושיקוף תיקי היד נעשה ממש לפני העלייה לשער וזה אומר שברגע שנכנסתם אין דרך חזרה, אין שירותים, אין אוכל ואין מים (יש מכונה, היא לא עבדה). אפשר לקנות מים בדיוטי פרי, יארזו לכם אותם בשקית אטומה ותוכלו לפתוח אותה אחרי הבידוק. אנחנו ראינו את זה רק בדיעבד. השיטה מאוד לא מוצלחת ומשונה. בכלל כל ההליך בשדה התעופה היה איטי, החל מהבידוק הביטחוני (אל על החליטו משום מה לפתוח לנו את הטרולים ולהפוך אותם), ועד לרצון העז שלהם שנשלח את הטרולי לבטן המטוס. רק לצורך ההשוואה אם הייתי טסה בחברת לואוקוסט הייתי נכנסת ישר לביקורת דרכונים בלי לעבור שום הליך. ביקורת הדרכונים איטית להחריד (וזה זכור לי גם מביקורי הקודים לפני שנתיים וחצי). בסך הכול היה סופ"ש של ארבעה ימים ושלושה לילות נהדרים. תטיילו, תבקרו בשווקים, תאכלו ותיהנו מהאווירה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן