חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הסרטים בפראג

כל מה שצריך לדעת על פסטיבל הסרטים בפראג

צ'כיה היא יצרנית לא קטנה בכלל של סרטי קולנוע, האהבה של העם הצ'כי למסך התחילה כאשר התחילו ליצור סרטים בעולם, מדי שנה יוצאים אינספור סרטים חדשים ואפילו בישראל יש פסטיבל שבוע הסרטים הצ'כים.

הוא פסטיבל הסרטים עם הקרנות חיות ברחבי העיר, המטרה של יוצרי הפסטיבל היא לגלות ולקדם יוצרי קולנוע מוכשרים מכל העולם ולהציג אותם לציבור הפסטיבל הוא תחרות נושאת פרסים בין סרטים שונים בקטגוריות שונות.

פסטיבל הסרטים בפראג נערך בעונת הקיץ בחודש אוגוסט כך שזה זמן מושלם לצאת לחופשה בפראג וליהנות מאחד הפסטיבלים הכי מעניינים שיש בפראג, אספנו עבורכם מידע שיכול לעזור לכם לתכנן את הטיול בצורה טובה ויעילה.

פסטיבל הסרטים בפראג, תחרות בין הסרטים השונים, יוצרים צעירים מכל רחבי העולם
פסטיבל הסרטים בפראג, תחרות בין הסרטים השונים, יוצרים צעירים מכל רחבי העולם

למה כדאי לבקר בפסטיבל הסרטים בפראג

פסטיבל הסרטים של פראג הוא חוויה מעולה בעיקר לאה שאוהבים קולנוע אבל לא רק, זהו פסטיבל שנכנס לרשימת מאה הפסטיבלים הטובים ביותר בעולם ומדי שנה שהוא מתקיים מבקרים בו מספר עצום של אנשים, זהו אחד הפסטיבלים הטובים ביותר בצ'כיה ומגיעים אליו גם תיירים מרחבי העולם וגם המון מקומיים.

הפסטיבל הוא תחרות בין הסרטים השונים, יוצרים צעירים מכל רחבי העולם שולחים מדי שנה את היצירות שלהם, יוצרי הפסטיבל מקבלים אלפי סרטים מהם הם צריכים לבחור מי מתאים להשתתף בפסטיבל, כך שאתם יכולים לראות תוכן סופר איכותי ומעניין.

הפסטיבל מחולק לקטגוריות והפרסים לזוכים מחולקים  לפי הסרט המלא הטוב ביותר, התסריט וסרטונים קצרים הטובים ביותר אלה יהיו מועמדים לפרס הראשי באקדמיה לאמנות זהב (GAFA), 

שמעניקה לזוכים פרס של חמשת אלפים דולר דולר בשנה, יש עוד המון פרסים אשר מחולקים בפסטיבל בכל קטגוריה המטרה היא לעודד יוצרים צעירים ולתת להם את הכלים להצלחה.

במהלך השנה הראשונה של הפסטיבל, נרשמו יותר מאלפיים פרויקטים, שחלקם הוצגו בבכורה בפסטיבל קאן, פסטיבל סאנדנס, 

ועוד פסטיבלים נחשבים מרחבי העולם פסטיבל הסרטים בפראג הוא פסטיבל ליוצרים בינלאומיים אך גולת הכותרת של הפסטיבל ללא ספק אלה הסרטים הצ'כים.

במהלך הפסטיבל וצגו הסרטים הצ'כים הטובים ביותר שיצאו בשנה האחרונה, פסטיבל הסרטים בפראג הוא חדש יחסית לשאר הפסטיבלים הגדולים ברחבי העולם אך במעט זמן שהוא קיים הוא צבר קהל מעריצים נלהב שמבקר בפסטיבל בכל שנה זאת מלבד צופים רבים חדשים שמגיעים לפסטיבל.

רוב הסיכויים שלא תכירו את הסרטים המוקרנים בעיקר בשל העובדה שהם חדשים אך זאת הזדמנות מצוינת להכיר סרטים חדשים שיוצרו על ידי במאים צעירים שיכול להיות שזאת תהיה נקודת הפריצה שלהם.

הקטגוריות של הסרטים בפסטיבל הם, הסרט העלילתי הטוב ביותר, התיעוד העלילתי הטוב ביותר, הסרט הקצר הטוב ביותר, 

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר, הסופר הקצר, סרטי סטודנטים, התסריט הקצר הטוב ביותר,התסריט העלילתי, הסרט הקצר הצ'כי, הקליפ הטוב ביותר, האנימציה הטובה ביותר וכמובן פרסים לשחקנים, לבמאים וליוצרים.

פסטיבל הסרטים של פראג חוגג את מיטב הקולנוע הבינלאומי
פסטיבל הסרטים של פראג חוגג את מיטב הקולנוע הבינלאומי

מה צריך לדעת לפני ביקור בפסטיבל הסרטים של פראג

פסטיבל הסרטים של פראג הוא פסטיבל שנתי אשר מתקיים בחודש אוגוסט, זוהי תקופה מאוד תיירותית וזוהי שיא עונת התיירות בפראג, לכן אם אתם מעוניינים לבקר בפסטיבל כדאי לכם לתכנן זאת מראש, 

בגלל שהעיר מאוד עמוסה אם תחכו לרגע האחרון יש סיכוי טוב שלא תמצאו מלון פנוי או אפילו יכול להיות מצב שהטיסות לפראג מלאות או יקרות.

במהלך הפסטיבל תוכלו למצוא עוד אירועים רבים ברחבי העיר שקשורים לפסטיבל, ובכלל זוהי עונת השיא מה שאומר שתוכלו למצוא כמעט את כל האטרקציות פעילות, מבחינת ילדים קטנים אולי זה פחות מתאים עבורם אך יש גם תוכן עבור ילדים קטנים.

פסטיבל הסרטים של פראג חוגג את מיטב הקולנוע הבינלאומי הוא מפגיש בין יוצרי סרטים מרחבי העולם ומציג מצוינות קולנועית וחדשנות מדהימה הפסטיבל שם דגש על כישרונות עולים, 

אז אם אתם מתכננים להגיע בקיץ לפראג מומלץ לקחת בחשבון ביקור בפסטיבל הסרטים של פראג זוהי חוויה שלא תצטערו עליה.

שאלות נפוצות על פסטיבל הסרטים בפראג

פסטיבל הסרטים בפראג מתקיים בכל שנה בחודש אוגוסט והוא נחשב לאחד הפסטיבלים הטובים בעולם לכן לא כדאי לפספס ביקור בפסטיבל, הפסטיבל נמשך ארבעה ימים שמקרינים בהם מספר עצום של סרטים בכל הסגנונות.

פסטיבל הסרטים בפראג מתקיים בעונת השיא בעיר מבחינת תיירות, לכן כדאי לכם לתכנן את הטיול כמה שיותר זמן מראש כדי שתוכלו למצוא מלונות פנויים וטיסות במחירים טובים.

זה תלוי לילדים ממש קטנים לא בטוח שיהיה יותר מדי מה לעשות, מבחינת בני נוער יש עבורם המון תוכן שיכול להתאים להם, כמובן זה גם תלוי באופי של הילד ואם הוא מתחבר לקולנוע.

פסטיבל הסרטים של פראג מקרין מגוון אדיר של סרטים כמעט בכל סגנון אפשרי, החלק היפה בפסטיבל הוא המטרה שלו לקדם יוצרים צעירים לכן תוכלו לראות סרטים מאוד מיוחדים חלקם אפילו פורצי דרך.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן