חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 ימים בפראג לשומרי כשרות

דתיים / חרדיים / שומרי מסורת? מעוניינים להגיע לחופשה בפראג ולהמשיך לשמור ללא חשש? לפניכם מסלול טיול ייעודי לשומרי מסורת כמוכם!

יום ראשון – שמש נעימה בחוץ צועדים לכיוון קניון פלאדיום הדרך מדהימה נהנים מכל צעד וצעד. הגענו לקניון. ישר קונים סים מT-Mobile סיבוב קטן בקניון יוצאים לציינג' הידוע והמומלץ Alfa Change הבחור הזה כל כך חמוד הוא מראה מראש כמה מקבלים לעומת אירו. נותן לנו קרונות עוד לפני שמסרנו לו את האירו. מומלץ מאוד. משם עושים את הדרך חזרה למלון עוצרים בסופר מקומי קונים פירות וירקות שתייה. תנסו את האפרסקים המעוכים טעימים דבש. מגיעים למלון מקבלים את החדרים וואוווו איזה חדרים ממש חלום. בערב יוצאים לטיול רגלי לכיוון גשר קארל אבל לפני אוכלים פיצות ופסטות במסעדת שלנו הכשרה והמצויינת כמובן שיש להם גם בירה צ'כית טובה. משם לגשר קארל שזוהר בלילה ממש כיף לטייל שם. תם לו יום ראשון.

יום שני

מנסים את אובר…. היו לי חששות מהדבר הזה אבל החלטתי לנסות והזמנתי אובר מהמלון לכיוון מגדל הטלוויזיה זיז'קוב. תוך 3 דקות חיכתה לנו Audi A4 נהג חמוד לקח אותנו עד למקום בעלות של 22₪.למי שמעניין אותו יש מאחורי המגדל בית קברות יהודי וגם את קברו של הצדיק הנודע ביהודה כמובן שביקרנו גם שם. שילמנו כניסה למגדל ועלינו עד למעלה 93 מטר כמובן במעלית. תצפית מטורפת על כל פראג. יש כמה חדרים שם,אחד מהם עם ערסלים שקופים תלויים מהתקרה ממש מגניב יושבים מול הנוף ונהנים מתמונות יפות. משם המשכנו ליעד הבא קיבלנו ביטחון והזמנו שוב אובר. 4 דקות וסקודה אוקטביה מחכה לנו לכיוון פאשן ארנה אאוטלט בעלות של 25₪. קניון נחמד אנחנו לא התלהבנו ממנו ואחרי שעתיים הזמנו שוב אובר בעלות של 30₪ לכיוון כיכר ואצלב. מקום מאוד מתוייר טיילנו הרבה בכל האיזור כולל רחוב Na Příkopě הנפלא. מלא חנויות מכל טוב אמנם לא מחירי ריצפה אבל שווה ביקור.חנויות אופנה משחקים איפור ומה לא. בדרך עוצרים בפסל המסתובב של קפקא מצלמים וממשיכים עייפים לכיוון המלון להתרעננות. בערב ארוחת ערב עם קיורטוש כשר כן כן יש במסעדות של חב"ד.המשך טיול בכיכר העיר העתיקה המקום חי ונושם כיף להסתובב בין האנשים. השעון עדיין בשיפוצים. תם יום שני

יום שלישי

בדרך לכבוש את המצודה

הצטיידנו בכל טוב צעדנו לכיוון גשר Cech Bridge מרחק 2 דקות מהמלון עלינו בסוף הגשר במדרגות לכיוון המטרונום פנינו שמאלה וצעדנו בתוך פארק ירוק ומקסים שלא נגמר וטוב שכך.אפשר להוציא מהמקום תמונות מקסימות.בדרך פגשנו פסל של סופר צ'כי Julius Zeyer. המשכנו לצעוד עם מזג אוויר ממש בהזמנה. הגענו למצודה דרך הכניסה הצדדית של הגנים היפים של The Royal Garden עברנו בידוק קטן ונכנסו לגנים מהממים שדרכם נכנסים למצודה המדהימה של פראג. צילמנו הרבה וחיכינו לשעה 12:00 להחלפת המשמרות הממלכתית. תפסנו קו ראשון וראינו את הטקס המאוד יפה הזה ממש שווה להגיע בזמן. לא נכנסו פנימה הספיק לנו היופי החיצוני והטקס. משם ירדנו במדרגות אווירה משגעת לכיוון הרכבל של גבעת פטרין תרשמו בגוגל מפות Újezd אל תפספסו מצד ימין יש כמה מדרגות זה שם. קנינו כרטיסים בקופה ועלינו על הרכבל הגענו למגדל אייפל הקטן אבל לא עלינו למעלה בגלל שהמעלית לא עבדה והיינו עייפים מאוד. טיילנו בגנים שסמוכים לשם. אכלנו משהו וחזרנו עם הרכבל חזרה לרחוב. המשכנו לצעוד בכיף לכיוון הקיר של לנון. שווה ביקור בגלל התמונות המדהימות שמתקבלות בסוף. משם המשכנו לטייל עד שנתקלנו במלחים בלבן שמציעים שייט וואלה לקחנו את זה ואחרי רבע שעה אנחנו על סירה בשייט נחמד מאוד עם הדרכה בעברית באוזניות ושתייה שמוגשת. סיימנו את השייט שמסתיים קרוב לגשר קארל הלכנו לגשר המנעולים כמה תמונות נחמדות
והזמנו שוב אובר (זה ממכר מאוד האובר הזה) שוב למרכז העיר העתיקה ושוק הבלאסקה יש שם דוכני פירות ומזכרות. חזרנו למלון וירדנו לארוחת ערב בשרית וטעימה במסעדת חב"ד גריל. תם יום מושלם ומעייף.

יום רביעי

שופינג קניון חודוב וקצת מנוחה

החלטנו להרגיע קצת מאובר ולנסות לחוש קצת את המטרו. קנינו כרטיסים מהמלון וצעדנו לכיוון המטרו ברובע היהודי מרחק 5 דקות מהמלון. עלינו 2 תחנות בירוק החלפנו רכבת בתחנה מוזיאום במסלול האדום 8 תחנות ואנחנו בקניון חודוב.

הקניון הכי נורמלי בפראג לטעמינו.

קניון ענק ומסודר מלא מקומות ישיבה (חשוב לבעלים) מחירים יותר נורמלים מהשאר אבל לא להתלהב. אחרי שהידיים מלאות בשקיות עשינו את הדרך חזרה למלון. ירדנו מהמלון 100 מטר ואנחנו שוב במסעדת חב"ד גריל. ארוחה בשרית טובה וחזרה למלון. החלטנו להרגיש קצת את המלון בסופו של דבר מלון 5*****.ישבנו עם פירות וכל טוב כל הערב. תם יום רביעי

יום חמישי מרגישים את הבית

ארגנו את המזוודות ירדנו למטה ביצענו צ'ק אאוט מסרנו את המזוודות לשמירה במלון (ללא עלות) צעדנו לכיוון המוזיאון היהודי קנינו כרטיס משולב לכל האתרים ברובע. המוזיאון היהודי, בית הכנסת הספרדי, בית הכנסת מייזל, בית הקברות הישן(קבר המהר"ל מפראג) בית הכנסת אלטנוישל. לא זול 130₪ בערך לאדם אבל שווה ביקור. ממש מרגש ומומלץ. הסתובבנו שעתיים והתרשמנו מהכל. בשעה 13:00 לקחנו אובר לקניון נובי סמיחוב,קניון גדול ונחמד לא יותר מזה. היינו שעה וחצי והזמנו שוב אובר לכיוון כיכר העיר העתיקה.החלטנו לסיים את הטיול הנהדר שלנו בכיכר העיר העתיקה ובאיזור כיכר ואצלב.טיילנו בין החנויות וההמון האזור הזה תוסס ומלא תיירים. צעדנו לכיוון המלון נחנו קצת בלובי לקחנו את המזוודות משמירת החפצים ובדיוק בשעה שקבענו עם דניס המדהים 18:30 הגיעה ההסעה. נהג מקומי ומקסים העמיס לנו את המזוודות והסיע אותנו לשדה התעופה בדרך הסביר לנו בדיוק לאן ללכת ומה מספר דלפקי הכירטוס שלנו. הגענו לשדה. הנשים הלכו לכיוון הבידוק ואנחנו הגברים הלכנו ל Tax Free. בשעה 22:15 המטוס המריא נחתנו בשעה 02:00 שעון פראג 03:00 שעון ישראל. פראג מהממת וקסומה אין ספק ששווה לחזור שוב.נהננו מאוד מאוד…….

טיסות: סגרנו דרך אפליקציית לוקו טיסות אל על.
מומלץ לשלם על בחירת הושבה על מנת שלא יפרידו אתכם.<בטיסה שלנו היו זוגות שישבו בנפרד>
מזוודות :בטיסות אל על אפ הטיסה כוללת טרולי עד 8 ק"ג לאדם
ניתן להוסיף מזוודה נוספת בתשלום בעלות 45$ בהזמנה מראש 23 ק"ג

כסף: אנחנו הגענו עם קרונות ויורו. ההמלצה הכי טובה להגיע עם יורו ולהמיר ב Alfa Change מקום אמין עם שער הוגן. נמצא מצד שמאל של קניון פלאדיום.

בפראג הכסף המקומי הוא קרונה. שקל שווה ערך ל 6 קרונות פלוס. מומלץ להוריד אפליקציה XE היא תמיר לכם את כל סוגי המטבעות.

סים: מומלץ לקנות סים מקומי. בקניון פלאדיום יש כמה חברות אנחנו קנינו מ Tmobile. גיגה 1 ב 33₪ זה הספיק ל5 ימים מלאים.

אוכל: אנחנו דתיים אז הלכנו על מה שכשר למהדרין ולכן הלכנו למסעדות של חב"ד. חב" ד שלנו חלבית וחב"ד גריל בשרית. שניהם ממוקמות ברובע היהודי מרחק חמש דקות ביניהם.
יש בתוך חב"ד מכולת קטנטונת.
יש גם בקהילה היהודית אבל לא היינו.

הבאנו מהבית לחמים ממתקים שוקולדים וכו' כדי שלא יהיה חסר כלום.

תפילות: יש בבית חב" ד 3 תפילות במניין

שחרית 07:45

מנחה: 19:30

ערבית: מיד אחרי מנחה

מדובר על זמן קיץ יש להתעדכן באתר חב"ד. אנחנו התפללנו 5 ימים את כל התפילות וב"ה תמיד היה מניין.

אנחנו הסתובבנו עם כובע רוב הזמן. אבל מידי פעם קיבלנו ביטחון והסתובבנו עם כיפה.לא הורגשה אנטישמיות בכלל ואפילו להפך.

הסעות משדה התעופה וחזרה: דניס סידר לנו הסעות הלוך ושוב. סגרנו איתו חודש לפני במחיר של 25 יורו ל 4 אנשים. עמידה בזמנים ושירות יוצא מהכלל.

הסעות בתוך פראג: אנחנו עפנו על אובר.זול פשוט וזמין מרגיש כמו נהג פרטי. מורידים בארץ את האפליקציה ונרשמים וזהו. חשוב להירשם בארץ ולא בחו"ל כי הם שולחים SMS לאימות. אפשר לבחור 3 סוגי הסעות. לכו על הפשוט זה מעולה. אנחנו בחרנו לשלם במזומן. ברגע שמאשריםאת הנסיעה האפליקציה מציגה מפה עם המיקום שלנו והמיקום של הנהג כולל סוג הרכב מספר הרכב ושם הנהג וכמה זמן הנהג מגיע. על המפה רואים את ההתקדמות של הנהג אלינו. זמן הגעה ממוצע 5 דקות. עשינו 7 נסיעות באובר ללא תקלה אחת. יש בפראג תחבורה ציבורית מדהימה. חשמליות, מטרו. זמינות גג 10 דקות. קונים כרטיס של חצי שעה, שעה, שעה וחצי, במחירים ממש זולים וזה תקף לזמן שרשום על הכרטיס. לפני העלייה יש לתקף את הכרטיס.

ועכשיו לבונבונירה: גוגל Maps תקשיבו האפליקציה הזאת יכולה לשדרג לכם את הטיול. מומלץ לפני שנוסעים להיכנס לאפליקציה ולשמור את האתרים שאתם מעוניינים ללכת אליהם. בתוך האפליקציה אפשר לשמור לפי נושאים למשל קניון חודוב תחת קניות. מצודה תחת אזור מערבי. כיכר העיר העתיקה תחת איזור מזרחי.ברגע שהכל שמור אתם רק לוחצים על היעד שאליו אתם רוצים להגיע ולוחצים על התחלה. מפה זה עובד כמו Waze. הגענו לכל מקום שרצינו ללא בלבול ובלאגן.

Tax Free

בכל קנייה באותה חנות בסכום של 2001 קרונות ומעלה תבקשו מהמוכר קבלת Tax Free חתומה. תשמרו את הקבלות האלו ולפני שטסים חזרה נכנסים לטרמינל 1 בפראג בצד שמאל יש עמדות של Tax Free. מצד ימין יש עמדת מכס. קודם להגיע למכס עם הקבלות של ה Tax Free שקיבלתם בחנויות. יש למלא בקבלות שם ושם משפחה באנגלית כתובת ומדינה. אחרי שהמכס חתם לכם תעברו לדלפק השמאלי. הם יתנו לכם כסף חזרה לדעתי הכי טוב לבקש מזומן וביורו למרות שמנקים לנו מזה עמלה אבל עדיף מאשר להתקע עם קרונות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן