חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זוג בפראג בחודש דצמבר (לפני הכריסמס)

לפניכם פוסט סיכום טיול של זוג שהגיע לפראג לפני הכריסמס בתאריכים 3/12 עד 8/12! כל ההמלצות שזוג צעיר צריך לדעת על פראג בחודש דצמבר לפני הכריסמס!

מידע כללי
טיסות – נסענו עם אלעל, בהלוך יצאנו מטרמינל 1 (הטרמינל עבר שיפוץ, אומנם הרבה יותר קטן אבל לנו זה היה מספיק עד לטיסה) ויצאנו בזמן.
בטיסת החזור נסענו עם סאנדור (חברת בת של אלעל), מלבד עיכוב קטן של חצי שעה, הכל היה מעולה, ואפילו הקרינו לנו סרט במהלך הטיסה בנוסף לאוכל והשתייה. בסה״כ אין תלונות.
העברות – בהלוך נסענו עם חברת Prague airport shuttle (https://www.prague-airport-shuttle.cz/he/) שהומלצה. מחירים מאוד זולים ויש גם הרבה אפשרויות להסעה (האתר גם בעברית).
למען האמת שנחתנו לקח לנו רבע שעה עד שמצאנו אותם, חשבנו לרגע שהבריזו לנו, אבל הם פשוט עמדו במקום יחסית מרוחק שלא ראינו אז חשוב לחפש טוב. ממליצים עליהם בחום, חברה מתוקתקת ורצינית. הבחור חיכה לנו עם חליפה ושלט כתום עם השם שלנו, לקחנו גם את הרכב המפואר יותר וכל הנסיעה עברה במהירות. (כל זה עלה לנו 25 יורו בגלל הרכב המפואר אבל יש הסעות עד למלון גם ב11 יורו).
בחזור לקחנו אובר (חזרנו עם כמות מזוודות גדולה אז היינו צריכים לקחת אוטו גדול אז הוא עלה יותר בהשוואה לשאר הרכבים – 500 קרונות עד לשדה).
מלון – ישנו במלון מלון גרנדיום (grandium), מלון יוקרתי ומפנק, קרוב למרכז (עשר דקות כמעט לכל מקום), ארוחת בוקר מצומצמת אך מספיקה, אין תלונות.
תחבורה – כמו כולם, גם אנחנו עשינו את פראג ברגלים, בהליכות שהיו מעבר ל1.5 ק״מ (מעל 20 דקות) לקחנו אובר. נוח זול ויעיל מאוד ממליצה (צריך להוריד את האפליקציה בארץ אם אתם לא משתמשים בסים אחרת זה בעיה), שילמנו רק במזומן.
המרה – את כל ההמרה עשינו בארץ, לא רצינו להתעסק שם עם כל העניין וגם יש לנו ציינג׳ טוב ליד הבית שנתן תמורה הוגנת בהחלט.
לטיול עצמו התכוננו הרבה חודשים מראש והגדרנו לעצמנו שאנחנו הולכים להתפנק באוכל וקניות.
המרנו 4000 ש״ח לקרונות שיועדו לאטרקציות ואוכל – הסכום הספיק בדיוק ל5 ימים מלאים (יום אחד היינו בדרזדן) ולא חסכנו בדבר, שתי ארוחות בחוץ ביום (ארוחת בוקר במלון) ואטרקציות ואוכל רחוב ומזכרות.
סים – לקחנו בחשבון שיש אפשרות שנתפצל בקניות אז לקחנו שתי סים. אחד של ג׳יגה (שנגמר לי ביום האחרון) ואחד של 5 גיג׳ה (שסיימנו בערך חצי ממנו) ושיחות. קנינו בT-Mobile בפלדיום ועלה לנו בערך 150 ש״ח.
לבוש – כמו שכולם ציינו, הקור זה אינדיבידואלי. ביום הראשון היינו עם 4 שכבות כולל מעיל ושכבה טרמית אחת והיה חם מידי. לנו הספיק 3 שכבות כולל מעיל, שתי שכבות של מכנסיים וכמובן כובע צעיף וכפפות.
טיפ חשוב – אם אתם הולכים להיות זמן ארוך בקניון קחו איתכם חולצה קצרה, הציל אותנו. בדרזדן הסתובבנו עם חולצה קצרה בקניון והיה ממש אחלה. הקניונים חנוקים וחםםם.

קניות
חלק מהגדרת הטיול הייתה גם קניות (3 ימים טיולים 3 ימים שופינג) המרנו בסה״כ 5000 ש״ח לקניות בתוך פראג (מורחב למטה גם על דרזדן).
פלדיום כמו שאמרו רבים – המחירים שווים למחירים בארץ ובפלדיום לא מצאנו מציאות, אבל כן יצאנו עם קניות בקטנה.
ארנה לאוהבי המותגים מביננו, חובה חובה חובה! בזבזנו את רוב הכסף שם, הגענו גם מזוודה גדולה ריקה למתחם ויצאנו עם מלאה ועוד שקיות בידיים. לא הכל שם זול כמובן, אבל יש המון המון מציאות ואם מחפשים – מוצאים אוצרות. נעלי ספורט ובגדי ספורט במחירי בדיחה יחסית לארץ של נייקי אדידס וכ׳ו.

אטרקציות
מוזיאון האשליות – סה"כ היה נחמד / אטרקציה שיותר מתאימה לילדים, העברנו שעה שם אבל לא אטרקציה חובה, למען האמת את רוב המייצגים כבר ראיתי פה בקבוצה שאחרים פרסמו אז זה קצת הוריד מהעניין.
מוזיאון הלגו (בחנות של ‪LEGO‬) – מיותר / אטרקציה שמתאימה נטו לילדים, המיצגים לא מרשימים, התבאסנו נורא. בחנות הצעצועים ‪hamleys‬ בקומה התחתונה יש גם תערוכת לגו, לא נכנסנו אבל היה נראה מאוד מרשים.
‏Gallery of steel – מומלץ מאוד / מאוד נהננו, מייצגים נורא מגניבים, העברנו שם שעתיים בכיף.
‏Sea world – מיותר / מקום קטן נורא, האקווריומים קטנים ומלוכלכים ויש מספר מצומצם של דגים שפשוט חוזר על עצמו.
שייט – נחמד / לקחנו את הסיור של ה50 ד׳ ביום הראשון, אטרקציה מרעננת ושונה. יש שתי קומות לרוב הסירות (התחתונה מקורה ומחוממת), ברקע יש הסברים על הגשרים שעוברים דרכם (יש כמה שפות, בניהם אנגלית ובר שאפשר להזמין שתייה ונישנושים.
שימו לב לגבי המיקומים, יש המון חברות שמוציאות סירות ככה שעדיף להסגר כל אחת מראש כי כל אחת יוצאת ממקום שונה, אנחנו הלכנו על Prague Boats (תרשמו מיקום בגוגל מפות וזה ידריך אתכם).
‏Prague golf & games – מומלץ מאוד / מיני גולף, שובר שגרה וכיפי נורא (גם לכאלה שלא שיחקו את המשחק בעבר כמוני).
‏Original Beer spa – מומלץ מאוד / בקבוצה קראתי הרבה ביקורות לא מוצלחות, חייבת לשנות קצת את המאזן, נהננו נורא! חדר מפנק, פרטיות, מקלחת צמודה, אמבטיית הבירה עצמה הייתה נורא מפנקת (צריך להתרגל לריח של המקום) וברז בירה חופשי (גם קלה וגם סגרנו חודשיים לפני הטיסה, ועשינו את זה ביום האחרון של הטיול, נתן זמן לנוח ולהתרענן. המחיר קצת יקר אבל אני חושבת שצריך לנסות את זה לפחות פעם אחת בחיים (שעתיים בחדר בסביבות 800 ש״ח). הלכנו למקורי שברחוב זיטנה.
‏Shooter's Island playground – מומלץ מאוד / דיברו פה בעבר על האי קאמפה, לא בטוחה שזה אותו המקום כי גוגל מפות שולח למקום אחר אבל התיאור של האי עצמו מתאים לShooter's Island playground. בכל מקרה, המקום מדהים! אם יש פה חובבי חיות וטבע – מאוד מומלץ, כמו גן עדן קטן באמצע העיר (יש במקום גן משחקים, ומלא בע״ח מסביב לאי, ברבורים, ברווזים, וסוג של מכרסם שאת שמו אני לא יודעת). הסתובבנו שם במשך שעה ובשבילי זה הייתה אולי האטרקציה הכי כיפית. נכנסים לאי בעזרת מעלית שנמצאת על גשר Legion Bridge.

אתרי תיירות
בגדול עברנו דרך כל האתרים המרכזים, ארחיב על כאלה מסויימים. גשר קארל, כיכר העיר העתיקה, כיכר ואצלב, השעון האסטרונומי, הפסל של פרנק קאפקא (הזז והרגיל), בית העירייה החדש, מגדל אבק השריפה.
הקיר של ג׳ון לנון – מאוד מומלץ / אומנם קצת רחוק מהמרכז אבל שווה ללכת. אווירה מאוד כיפית (שאנחנו הגענו היה גם בחור עם גיטרה שניגן ושר שירים של לנון), אפשר גם להוסיף דברים משלכם על הקיר, הציורים שם גם מאוד מרשימים.
קטדרלת ויטוס הקדוש ושביל הזהב – מומלץ / שוב, לא לוותר בגלל המרחק, הקטדרלה מרשימה מאוד, המבנה מדהים (אפשר להכנס להתחלה של המבנה, לנו זה הספיק אבל יש כרטיסים להכנס יותר עמוק בקטדרלה). שביל הזהב מאוד חמוד וצמוד לקטדרלה ככה שעדיף לשלב אותם ביחד, סיבוב קצר שם מספיק ומהנה (החל מ4 הכניסה לשביל הזהב חינם).
הבית הרוקד – נטרלי / אם אתם לא באזור אין טעם ללכת, זה נטו בשביל לראות את המבנה ולצלם.
המוזיאון היהודי – מומלץ חלקית / המוזיאון עצמו הוא לא פיזי (הכתובת מובילה למקום רכישת הכרטיסים) יש מסלול עם נקודות שנמצאות ברובע היהודי שמרכיבות כולן את המוזיאון עצמו. יש כמה אפשרויות להרכיב מסלולים עם או בלי הסבר באוזניות. מבית הכנסת מייזל פחות התלהבנו – רק מייצגים של חיי היהודים בפראג לאורך השנים, לא משהו שמשך אותנו, אחרים אולי יחלקו עלינו.
לעומת זאת, בית הכנסת קלאוזן לדעתנו היא אטרקציה חובה. בית כנסת שהפך לאנדרטה לנספי השואה באזור צ׳כיה. מאוד מרגש וחשוב להגיע לשם, מומלץ.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לפראג? השאירו פרטים 👇

חוויה בפראג מתחילה כאן